مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: اولین نمایشگاه روستاگردی فارس در غالب توانمندی روستاییان و عشایر فارس در شیراز برگزار می شود.

به گزارش ایلنا سید کمال پاک فطرت گفت: نوروز 98، مسافران و گردشگران و همچنین شهروندان شیرازی، تجربه سفر به روستا را در مرکز کلانشهر شیراز تجربه خواهند کرد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم به ویژه جامعه شهری، تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، اصناف و تجار، از فعالیت های این قشر دانست، و ترویج گردشگری تجربه محور را نیز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه در شیراز برشمرد.

 پاک فطرت افزود: نمایشگاه روستاگردی فارس در باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه برپا می شود، که متشکل از 10 غرفه پخت نان سنتی و 13 غرفه دستاوردهای روستایی، و همچنین 1800 متر فضای نمایشگاهی برای به نمایش گذاردن فارس قدیم بوسیله خودروهای قدیمی شهرداری و اداره آب شیراز، است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس به بخش نوآوری ها در این نمایشگاه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش ایده های جدید و خلاقیت ها، در مبحث اشتغال روستایی و مشاغل خانگی که در روستاها در جهت توسعه پایدار روستایی نیز انجام شده، به نمایش در خواهند آمد، و غرفه‌ای نیز تحت عنوان "روستا بانو" برپا شده که با مشارکت بانوان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین روستایی، به معرفی دستاوردهای خود می پردازند.

پاک فطرت همچنین گفت: در این نمایشگاه بخشی نیز به نام خانه ی روستایی نمادین و ایل نمادین اختصاص یافته که با اِلمان های روستایی و چادرهای عشایری اقوام مختلف استان تزئین شده و معرفی نحوه زندگی آنها مد نظر قرار گرفته است. و در کنار خانه ی روستایی هر شب مسابقات فرهنگی و هنری و نمایش آیین و سنتهای روستاییان از جمله مراسم عروسی روستاییان و چیدن سفره هفت سین، نیز به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خاطرنشان کرد: روستاهای هدف گردشگری و دارای ظرفیت بوم گردی به معرفی مناطق روستایی و عشایری دیدنی در سطح استان، می پردازند و صنایع مرتبط نیز تولیدات و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

اولین نمایشگاه روستا گردی فارس از 25 اسفند 97 الی 16 فروردین ماه 98 از ساعت 10 صبح تا 22 در باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.