به گزارش ایرنا سید احمدرضا دستغیب، عصر دوشنبه در آیین افتتاح وضو خانه و سقا خانه صحن حضرت معصومه (س) حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اشاره به کمبود راه های دسترسی به این امامزاده جلیل القدر و ترافیک موجود در اطراف آن، اظهار داشت: دستگاه های مختلفی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری شیراز باید برای روان سازی مسیرهای دسترسی به این حرم مطهر برنامه ریزی کنند.
وی افزود: ضروری است دستگاه های ذی ربط برای حل این مشکل اقدام کنند زیرا این معضل می تواند در حوزه جذب گردشگر نیز خلل ایجاد کند.

** نوید راه اندازی زائرسرای حرم شاهچراغ (ع) در سال 98
دبیر هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: سال 98 افزون بر اینکه گزارش عملکرد پنج ساله این آستان مقدس منتشر خواهد شد، زائرسرای این حرم مطهر نیز آغاز به کار خواهد کرد.
دستغیب افزود: ظرف پنج سال گذشته، اجرای طرح های مختلف در این آستان مقدس منجر به توسعه آن شده لیکن آنگونه که باید در این زمینه اطلاع رسانی نشده اما با این وجود، تغییرات اعمال شده برای هر زائری که به این حرم مطهر مشرف می شود، محسوس است.
وی ادامه داد: فعالیت های خوبی که در قالب طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) انجام شده کافی نیست و باید این تلاش ها و فعالیت ها تداوم بیشتری داشته باشد تا کیفیت خدمات رسانی به زائران این امامزاده مقدس افزایش یابد.
دبیر هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه برنامه ریزی 20 ساله برای توسعه این حرم مطهر ترسیم شده است، گفت: در سال های گذشته کارهای زیربنایی بسیاری در این مکان مقدس انجام شده و برای 20 سال آینده هم فعالیت های اساسی بیشتری انجام خواهد شد.
به گفته دستغیب، از جمله برنامه هایی که با رویکرد بلند مدت برای این مکان مقدس پیش بینی شده، راه اندازی زائر سراهای ارزان قیمت است.
وی بیان کرد: افزایش کیفیت خدمت رسانی در کنار ایجاد احساس امنیت، 2 رکن اساسی خدمات رسانی به زائرانی است که به این آستان مقدس مشرف می شوند.
دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود در مورد راه اندازی سقاخانه و وضوخانه جدید در حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: با توجه به مسافت ورودی باب الرضا (ع) تا وضوخانه و سقاخانه صحن اصلی این مکان مقدس و دشواری طی کردن مسیر برای زائران به ویژه سالخوردگان، این پروژه در ابتدای ورودی صحن حضرت فاطمه معصومه (س) افتتاح شد.
حضرت سید امیر احمد(ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) و برادر بزرگ امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.