به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات فارس در شیراز افزود: در اکثر کشورهایی که امروز بیشترین حجم صادرات را دارند، از صادر کنندگانشان حمایت های ویژه می شود.
او ادامه داد: البته برای بهبود وضعیت صادرات استان هم در بحث حقوقی و قوانین و هم کیفیت نوع و بسته بندی محصولات و هم حوزه حمل و نقل نیازمند انجام اصلاحات و برنامه ریزی هستیم.
وی بیان کرد: البته باید بپذیریم که امروز شرایط خاصی بر اقتصاد کشور حاکم است که بر صادرات و واردات اثر می گذارد که باید این مساله را نیز مد نظر قرار دهیم.
استاندار فارس گفت: در بحث لزوم کاهش یا افزایش صادرات یک کالا، بهتر است این کار از طریق افزایش یا کاهش تعرفه های گمرکی انجام شود چرا که ممنوع کردن ناگهانی صادرات یک کالا ممکن است مشکلاتی را برای صادر کنندگان ایجاد کند.

**ایمنی مسافران نوروزی حفظ شود
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش حجم تردد در جاده ها، ضرورت دارد که ایمنی مسافران و میهمانان نوروزی در جاده های استان تامین و حفظ شود.
رحیمی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در مرکز اتصال چند استان کشور، در ایام نوروز حجم تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان افزایش می یابد که باید این ترافیک مدیریت شود.
وی اظهار داشت: استان فارس از نظر حوادث جاده ای شرایط مطلوبی ندارد و این حوادث به یک مشکل تبدیل شده است که باید پیش بینی های لازم برای کاهش حداکثری این این حوادث انجام شود.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.