به گزارش ایرنا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: علاوه بر تبیین توانمندیهای روستاییان و عشایر، معرفی روستاهای هدف گردشگری استان و معرفی کارآفرینان روستایی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
سید کمال پاک فطرت با اشاره به برپایی این نمایشگاه در نزدیکی آرامگاه حافظ اظهار داشت: نوروز 98، مسافران و گردشگران و همچنین شهروندان شیرازی، تجربه سفر به روستا را در مرکز کلانشهر شیراز تجربه خواهند کرد.
در این نمایشگاه، غرفه ای تحت عنوان 'روستا بانو' برپا شده است که با مشارکت بانوان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین روستایی، به معرفی دستاوردهای خود می پردازند.
در این نمایشگاه همچنین بخشی نیز به نام خانه روستایی نمادین و ایل نمادین اختصاص یافته که با نشان های خاص های روستایی و چادرهای عشایری اقوام مختلف استان تزئین شده و معرفی نحوه زندگی آنها مد نظر بوده است.
بنا بر اعلام دست اندرکاران این نمایشگاه، هر شب در کنار خانه روستایی مسابقات فرهنگی و هنری و نمایش آیین و سنتهای روستاییان از جمله مراسم عروسی روستاییان و چیدن سفره هفت سین، نیز به نمایش در خواهد آمد.
بخشی از این نمایشگاه به توزیع میوه شب عید توسط تعاون روستایی شهرستان داراب با قیمت مصوب اختصاص یافته و عموم مردم امکان خرید و تهیه میوه از این غرفه را دارند.
این نمایشگاه که توسط دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری فارس با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برپا شده است، تا شانزدهم فروردین ماه 98 آماده بازدید علاقه مندان است.
ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 10 تا 22 اعلام شده است.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.