به گزارش خبرنگار ایرنا، استان فارس بیشترین تعداد کشته های سوانح ترافیکی کشور را به خود اختصاص داده و در آغاز هفته آخر سال 97 و در 24 ساعت گذشته 13 نفر در این استان بر اثر تصادفات رانندگی کشته و یا زخمی شده‌اند.
**برخورد پژو405 با گاردریل در حومه شیراز
رئیس پلیس راه شمالی استان فارس روز شنبه در جمع خبرنگاران ،گفت: برخورد پژو 405 با گاردریل وسط جاده منجر به کشته شدن سه نفر و مجروحیت سه تن دیگر شد.
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: بامداد امروز در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور قلات به شیراز، مأموران راهنمایی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.
رئیس پلیس راه شمالی این استان تصریح کرد: ماموران در بررسی های اولیه مشاهده کردند یک دستگاه پژو 405 با 6 سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که خودروی آنان با گاردریل وسط جاده برخورد کرده است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این تصادف مرگبار 3 نفر از سرنشینان در دم فوت و 3 نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، عنوان کرد: کارشناسان پلیس راه، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.
دهقانی خطاب به رانندگان توصیه کرد: مسافران که قصد سفرهای طولانی دارند به چشمهای خسته اعتماد نکنند و سرنشینان خودرو نیز به وضعیت جسمی و هوشیاری راننده توجه داشته باشند تا بتوان از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کرد.
**2 کشته حاصل برخورد اتوبوس با عابران پیاده
در حادثه دیگری که طی 24 ساعت گذشته در فارس رخ داده دو نفر در داراب کشته شدند.
رئیس پلیس شمالی استان در این خصوص نیز گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با دو نفر عابر پیاده در محور روستایی رکن آباد ار توابع شهرستان داراب، 2 نفر کشته شدند.
دهقانی بیان کرد: بامداد امروز مأموران پلیس راه از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور روستایی رکن آباد داراب مطلع و به همراه دیگر نیروهای امداد در محل حاضر شدند.
وی ادامه داد: مأموران در بررسی های اولیه مشاهده کردند یک دستگاه اتوبوس با دو نفر عابر پیاده برخورد و منجر به فوت این افراد شده است.
رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه کارشناس علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده اتوبوس اعلام کرده ، به رانندگان توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری کنند و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراش نباشیم.
**یک کشته و چهار مجروح حاصل برخورد پژو 405با کامیون
در حادثه سوم منجر به فوتی در فارس که در 24 ساعت گذشته رخ داده نیز یک نفر کشته و چهار نفر در شهرستان رستم از توابع این استان زخمی شد.
رئیس پلیس راه شمالی استان فارس در این خصوص اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه کامیون در محور رستم، یک نفر فوت و چهار نفر نیز مجروح شدند.
وی بیان کرد: در پی اعلام وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور رستم، ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک دستگاه پژو 405 با چهار سرنشین با یک دستگاه کامیون در محور مذکور برخورد کرده که منجر به فوت راننده پژو و مجروحیت هر چهار سرنشین دیگر این خودروها شده است.
دهقانی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس راه در صحنه این تصادف حاضر و علت آن را تجاوز به چپ از سوی راننده کامیون اعلام کردند، افزود: لازم است رانندگان در این ایام و در آستانه سال نو با رعایت مقررات رانندگی از بروز حوادث ناگوار مشابه پیشگیری کنند.
9873/6113
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.