به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: نیازمند وجود معنویت در جامعه هستیم اما معنویتی که در مسیر پیامبر اسلام و ائمه اطهار (س) باشد.
وی ادامه داد: بعضی مدعیان معنویت تمایزی بین عرفان های مختلف نمی گذارند در صورتی که بعضی از این عرفان ها حرکت در مسیر شیطان است و این موضوع مشکل بزرگی است که متاسفانه امروز دامنگیر جامعه ما شده و ضروری است که به آن پرداخته شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود عنوان کرد: کسانی که مدعی یا طرفدار عدالت هستند نیز باید توجه کنند که هر کس شعار عدالت داد به معنی درک این مسأله از جانب او نیست و این افراد نباید بدون درک درست از مبحث عدالت وارد عرصه هایی شوند که برای خودشان و جامعه مشکل آفرینی کنند.
دژکام با تاکید بر این که در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب تدوین شده به مسأله اخلاق،معنویت و عدالت توجه ویژه شده است، گفت: سه کلمه خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب جلوه‌گر است که بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه شود.
** برای گذر از توطئه ها همراه با رهبری حرکت کنیم
امام جمعه شیراز در ادامه بر حرکت آحاد جامعه همگام با رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: ممکن است دشمنان برای سال 98 توطئه های سنگینی برای ملت ایران برنامه ریزی کرده باشد که لازم است از هم اکنون آماده باشیم تا همراه رهبری و نه یک قدم جلوتر و یا عقب تر از ایشان حرکت کنیم.
وی با اشاره به سخنان روز پنجشنبه مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری افزود: سبک جدیدی از رفتار در عرصه سیاسی در این جلسه از سوی رهبری بیان شد که در نوع خود بی نظیر بود.
دژکام اظهار داشت: ایشان مطالب مهمی در مسیر انتخاب عمل سیاسی و اجتماعی بیان فرمودند که این مباحث، ریشه در قرآن کریم دارد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اندیشه و عمل انقلابی باید از مکتب رهبری تدریس شود.
** ضرورت چاره اندیشی درباره ترافیک اطراف حرم شاهچراغ (ع)
دژکام در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز اهتمام مسئولان به ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب به محل برگزاری نماز جمعه شیراز و حرم مطهر شاهچراغ (ع) را خواستار شد و گفت: امروز با وجود آنکه به موقع و حدود 45 دقیقه قبل از اذان ظهر به سمت محل برگزاری نماز جمعه شیراز حرکت کردم اما با تأخیر به این محل رسیدم.
وی ادامه داد: در طول سال همیشه در این منطقه ترافیک وجود دارد و ضروری است که مسیرهای دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) بهسازی شود.
امام جمعه شیراز اظهار داشت: مسئولان شهری شیراز در فکر احداث مسیر پیاده روی به طول بیش از 2 کیلومتر در این شهر هستند که کمتر کسی شاید از آن استفاده کند اما فکری برای مسیرهای دسترسی اطراف حرم احمدی و محمدی نمی شود.
** محکومیت حمله تروریستی نیوزیلند
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه گفت: با کمال تأسف امروز در رسانه ها شنیدم که دو مسجد در نیوزیلند مورد حمله تروریستی قرار گرفته و تاکنون حدود 40 نفر مسلمان کشته شده اند که مسأله بسیار نگران کننده ای است و امیدوارم که ریشه تروریست در جهان خشکانده شود.
وی این اقدام تروریستی را محکوم و برخورد با عاملان آن را خواستار شد.
در حملات ترویستی امروز /جمعه/ به مسجدهای شهر کرایست چرچ در نیوزیلند تاکنون 49 تن کشته و حدود 50 تن زخمی شده اند.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.