کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانگر در بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا گفت:ارائه خدمات تغذیه و رژیم درمانی صحیح در بیمارستان‌ها عامل مهمی‌ در بهبود سریع‌ تر بیماران است که رژیم درمانگر به این موارد هم می پردازد.
پوران حیدری پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: بیماری‌های جسمی و روحی، بی‌میلی به غذا خوردن را به دنبال دارد؛ حساسیت به بعضی مواد غذایی باعث حذف آن‌ها از رژیم غذایی ما برای همیشه وخوردن خیلی زیاد و یا خیلی کم یک سری از مواد غذایی دیگر می‌تواند بیماری‌های سخت، چاقی، لاغری، افسردگی و غیره را به دنبال داشته باشد.
وی بیان کرد:با توجه به اینکه بیماران مختلف، با توجه به نوع و شدت بیماریشان، از خوردن انواعی از غذاها منع و به خوردن مواد غذایی دیگر توصیه می‌شوند بنابراین رژیم درمانگران باید اطلاعات کامل و جامعی در مورد علم تغذیه، ارزش مواد غذایی، وضعیت جسمی و روحی بیماران داشته باشند و با تکیه‌بر مهارت‌های روان‌شناختی، و متناسب با وضعیت افراد، رژیم غذایی مناسبی را برای بیماران تعیین کنند.
این کارشناس ارشد تغذیه اظهار داشت:رژیم درمان گران متعهد به بهبود سلامت عموم مردم و بیماران هستند و بزرگداشت چنین روزی بطور رسمی به منظور بالا بردن آگاهی وبرانگیختن عزم رژیم درمان گران برای ارائه هر چه بهتر خدمات تغذیه در سطح جامعه و همچنین افزایش آگاهی و شناخت جامعه نسبت به رژیم درمان گران بنا شده است.
9653 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.