حمید جعفری پور دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود: تیم ملی سپک تاکرای جوانان ایران خود را برای رقابت های آسیایی که قرار است مردادماه 98 در تایلند برگزار شود، آماده می کند.
وی گفت: امیر حسین سیفی و یونس همدانی از اراک، سامان ملک نژاد ، مسعود فرمانی و امیر محمد شبستری فام از مراغه، افشین احمدوند، علی آقا بابایی و محمد صادق علیقارداش از همدان، مهدی آشور ماهانی، امیر حسین قرنجیک ومهدی شهابی از کرمان، حسین علیجانی از زنجان، حسین انتظاری و ابوالفضل پور امامی از سیستان و بلوچستان و یاسر پردل از گلستان 15 بازیکن دعوت شده به مرحله بعدی اردوی تیم ملی هستند.
سرمربی تیم ملی سپک تاکرا جوانان ایران افزود: همچنین 2 بازیکن از مسابقات لیگ زیر 23 سال که دهم اردیبهشت ماه 98 در شهرستان گنبد برگزار می شود به ترکیب 15 نفره اضافه خواهد شد.
جعفری پور گفت: تا پیش از شروع رقابت های آسیایی چند بازی تدارکاتی با تیم ملی امید و بزرگسالان انجام خواهیم داد تا با آمادگی بهتری در بازیهای آسیایی که برای نخستین بار در رده جوانان برگزار می شود، شرکت کنیم.
وی اظهار داشت: علی جعفری، حسین هوشیار و مهران جلالیان سه بازیکن دعوت شده از فارس درمرحله سوم اردوی تیم ملی بودند که نتوانستند رضایت کادر فنی را برای اردوهای بعدی جلب کنند.
سرمربی تیم ملی سپک تاکرا جوانان ایران افزود: مرحله چهارم اردوی این تیم اواخر اردیبهشت ماه 98 در شهرستان مراغه برگزار می شود.
سپک تاکرا ترکیبی از رشته های فوتبال، والیبال، ژیمناستیک و بدمینتون است و فردی می تواند در این رشته موفق باشد که دارای توانایی ضربه و کنترل با پا در فوتبال، فکری والیبالی و انعطاف یک ژیمناست یا رزمی کار و ظرافت عمل در بدمینتون داشته باشد.
سپک یک کلمه مالایی(مالزیایی) به معنای لگدزدن است و تاکرا در این زبان، به معنی توپ است.
این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
مسابقات بین‌المللی سپک تاکرا زیر نظر فدراسیون جهانی سپک تاکرا برگزار می‌شود و سپک تاکرا قهرمانی جهان (با عنوان جام پادشاهی) هرسال در بانکوک تایلند برگزار می‌شود.
سپک تاکرا در برنامه مسابقات بازی‌های آسیایی و بازی‌های آسیایی داخل سالن هم قرار دارد.
7368/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.