به گزارش ایرنا، حمید نادگران روز دوشنبه در نشست خبری افزود: یکی از رویکرد هایی که به دنبال آن هستیم مهارت آموزی است و این امر با بازنگری و بهینه سازی رشته ها در حال انجام است.
وی اظهار داشت: با توجه به میزان اقبالی که رشته ها در جامعه دارند برخی از آنها دارای اولویت اصلی هستند و برخی نیز در اولویت های بعدی قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه شیراز با بیان این که هیچ رشته ای در این دانشگاه تعطیل نخواهد شد ، تاکید کرد: رشته هایی که بازار کار آنها اشباع شده است در حال بازنگری هستند.
نادگران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزون بر 15 میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت های پژوهشی این دانشگاه در نظر گرفته شده است که مبلغی بسیار ناچیز است.
وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در سال 98 مدنظر دانشگاه شیراز است بهبود وضعیت اعتبارات پژوهشی است.
رئیس دانشگاه شیراز گفت: بودجه پژوهشی که به دانشگاه شیراز اختصاص یافته است در مقابل تورم و گرانی محصولات اولیه مورد نیاز اساتید و دانشجوییان بسیار ناچیز است اما در تخصیص بودجه پژوهشی سعی شده است که علاوه بر بخش پژوهش، فرصت ها و سفرهای مطالعاتی نیز در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: تفاهم نامه های مختلفی بین دانشگاه شیراز و دستگاه های اجرایی استان منعقد و بخشی از تعهدات مالی نیز که در قالب این تفاهم نامه ها منعقد شده بود پرداخت شده است.
نادگران گفت: این دانشگاه 20 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی امضا کرده که منجر به 46 طرح به ارزش دو میلیارد و 800 میلیون تومان خواهد شد.
وی یادآور شد: دانشگاه شیراز مجری سه طرح در حوزه نفت و پتروشیمی است که این طرح ها نیز افزون بر 40 میلیارد تومان ارزش گذاری شده اند.
رئیس دانشگاه شیراز در ادامه گفت: رویکرد اصلی این دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم و خروج از پوسته سنتی و قدیمی است.
وی اظهار داشت: دانشگاههای مدرن نسل اول، عموما آموزشی و مبتنی بر فعالیت های تعلیمی، و دانشگاههای نسل دوم، عموما پژوهشی و مبتنی بر فعالیت های تحقیقاتی بودند. دانشگاههای نسل سوم، عموما کارآفرین و مبتنی بر کارآفرینی و حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام یافته در تعامل با محیط پیرامونی هستند.
نادگران تاکید کرد: دانشگاه شیراز با داشتن بیش از 17 هزار دانشجو در 75 رشته تحصیلی و بیش از 350 رشته – گرایش در قالب 15 دانشکده رتبه سوم را در میان دانشگاه های جهان اسلام را دارد و در میان 10 هزار دانشگاه جهان، جایگاه 500 را به خود اختصاص داده است.
به گفته رئیس دانشگاه شیراز، افزون بر 53 دانشجو برای ادامه تحصیل از طریق بورسیه دانشگاه شیراز به کشورهای دیگر اعزام شده اند و 12 دانشجوی فارسی آموز نیز در دانشگاه شیراز مشغول آموزش زبان فارسی هستند.
وی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته رشد تولید مقالات علمی در دانشگاه شیراز 300 درصد رشد داشته و طی سال 97 نیز مقالات علمی 200 درصد رشد داشته است البته این دانشگاه با دانشگاه های مختلفی از جمله آلمان، ترکیه، گرجستان و مجارستان فعالیت های مشترکی در زمینه های علمی دنبال می کند.
رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به دیپلماسی علمی و ورزشی کشور گفت: در راستای دیپلماسی علمی از دانشگاه شیراز 5 استاد برای فرصت مطالعاتی به کشورهایی که با دانشگاه شیراز همکاری دارند اعزام شده اند.
او اظهار داشت: این دانشگاه، تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و ماهر و به کار گیری عنصرخلاقیت و تفکر در کارآفرینی و انجام فعالیت های دانش بنیان مبتنی بر تولید ثروت و رفاه را از اهداف اصلی خود قرار داده است و معتقدیم که این امر فقط می تواند بخشی از نقشه راه آموزش و پژوهش کشور برای تداوم حیات در صحنه بین المللی باشد.
ع.پ/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.