سرافراز ایزدپناه، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این پل 48 ساله که بر روی رودخانه کُر و بین دو روستا نصب شده به عنوان راه ارتباطی همه روزه محل عبور تعداد زیادی از دانش آموزان و ساکنان محلی است.
وی اظهار داشت: این پل حتی سیم و یا طناب های محافظ در دو طرف ندارد و با همین وضعیت فرسوده و خطرناک همه روزه به عنوان یک معبر ارتباطی بین روستای رحمت آباد با حدود چهارهزارنفر جمعیت و روستای فشنگان با بیش از یک هزار نفر جمعیت مورد استفاده ساکنان این دو روستا قرار می گیرد.
دهیار روستای رحمت آباد بخش زرقان شیراز ادامه داد:همه ساله در فصل زمستان و لیز شدن چوب های روی این پل به دلیل بارندگی و همچنین جاری شدن آب باران در رودخانه زیر پل، هر لحظه خطر سقوط برای کودکان بیگناه و حتی موتورسیکلت سواران وجود دارد.
ایزدپناه بیان کرد:پیش از این یک دستگاه موتورسیکلت با دونفر راکب از این پل سقوط کرد که یک نفر در دم جان خود را ازدست داد و یک نفر دیگر بر اثر این حادثه نابینا شد.
وی ادامه داد:هرچند در مسافتی تقریبا طولانی یک پل فلزی برای عبور و مرور خودروها در مسیر جاده به سمت خرامه ساخته شده است اما پل معلق به دلیل اتصال مرکز دو روستا به یکدیگر بیشتر مورد استفاده عابران پیاده و موتورسیکلت سواران قرار می گیرد.
دهیار روستای رحمت آباد همچنین گفت: به دلیل همجواری آرامستان این دو روستا در جوار رودخانه و همچنین برای شرکت در مراسم ترحیم در طول هفته تعداد قابل توجهی از مردم از روی پل معلق عبور می کنند.
وی اضافه کرد:در این میان مشکل اصلی ما عبور کودکان و نوجوانان محصل است که خانواده های آنان به دلیل ترس ودلهره باید دانش آموزان را برای عبور از این معبر خطرناک همراهی کنند.
ایزدپناه ادامه داد: بر اساس قول مساعد مسئولان بنیاد مسکن مبنی بر بازسازی این پل،هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
وی همچنین گفت:جاده ارتباطی روستای رحمت آباد به روستای ایزدخواست بخش مرکزی شیراز به دلیل میان بر بودن همه روزه محل تردد بیش از 200 دستگاه تریلر و کامیون حامل مواد پتروشیمی به بندرعباس است.
دهیار رحمت آباد اضافه کرد:این جاده به دلیل کم عرض بودن و ترافیک بالای آن موجب تصادفات رانندگی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم منطقه شده است.
روستای رحمت آباد در فاصله 70 کیلوکتری شمال شیراز و 45 کیلومتری شهر زرقان قرار دارد.
7379 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.