به گزارش ایرنا آیین معرفی این واحدها شامگاه یکشنبه در شیراز برگزار شد که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت:طی هشت سال گذشته تنها استانی در کشور بوده ایم که توانسته ایم جشنواره حقوق مصرف کننده را اجرا کنیم.
یدالله رحمانی اضافه کرد: حمایت از حقوق مصرف کننده باید در اولویت تمام تولید کنندگان باشد یکی از اصلی ترین مواردی که باید در تولید کالا در نظر گرفته شود نیز ارئه اطلاعات کامل به مصرف کننده است.
وی بیان کرد: با کیفیت و استاندارد بودن از جمله مطالباتی است که مصرف کننده از تولید کننده دارد البته مصرف کننده باید در شرایط رقابتی و غیر انحصاری نسبت به تهیه کالا اقدام کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: تولید کننده باید شرایطی ایجاد کند که مصرف کننده از سرویس های پس از فروش بهره‌مند شود و بر اساس ضمانت نامه هایی که در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد از خدمات پس از فروش استفاده کند.

** پرداخت 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد های اقتصادی
رحمانی با اعلام این خبر که تسهیلات مختلفی در قالب طرح تولید و اشتغال از سوی دولت برای تولید کنندگان در نظر گرفته شده است گفت: دستور العمل اجرایی برنامه تولید و اشتغال در قالب برنامه بودجه سال 98 ارائه شده و این برنامه با همکاری دو سازمان صنعت ، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است.
معاون استاندار فارس تاکید کرد: 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است که 10هزار میلیارد از طریق سیستم بانکی ، 10 هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی و هزار میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات دولتی به واحد های تولید کننده واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد ، طرح های بازسازی و نوسازی واحد های اقتصادی و طرح هایی که دارای مشکل تامین نقدینگی هستند از جمله طرح هایی است که واجد شرایط دریافت تسهیلات دولتی هستند.

**مصرف کننده سیاست تولید را مشخص می کند
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت هم گفت: نقش مصرف کننده در جامعه به گونه ای است که سیاست تولید را تعیین می کند و تولید کننده را به دنبال خود می کشاند.
فریبرز رضا زاده اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی بیش از 80 واحد با افزایش کیفیت نسبت به جلب نظر مصرف کنندگان اقدام کرده اند و در حوزه حمایت از حقوق مصرف کننده برتر شده اند.
** 47 واحد تولیدی و 41 واحد خدماتی؛ برترین های حامی حقوق مصرف کننده
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت : 88 واحد برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کننده معرفی شده اند که از این بین 47 واحد تولیدی و 41 واحد خدماتی در این دوره برتر شناخته شدند.
محمد ابراهیم صداقت اضافه کرد: در حوزه صنعت 14 واحد و در بخش خدمات شش واحد تندیس طلایی این جشنواره را دریافت کردند.
وی با بیان این که مشکلات اقتصادی باعث شده تا برخی از واحد های تولیدی نتوانند در این جشنواره حضور داشته باشند ، عنوان کرد: یکی از فرایند های ارزیابی واحدهای تولیدی و خدماتی پرسش از مصرف کننده است و برخی از واحدهایی که در این جشنواره ثبت نام کرده اند چون نتوانسته اند رضایت مردم را کسب کنند از این مراسم حذف شدند.
صداقت اظهار داشت: روش های مختلفی در ارزیابی واحد های تولیدی و خدماتی در نظر گرفته شد و امید است روش منحصر به فردی که در جشنواره هشتم در نظر گرفته شده است در کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.
ع.پ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.