به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا شاملو یکشنبه در بازدید از مناطق روستایی در شهرستان های رستم و ممسنی استان فارس اظهار داشت :این عملیات در این مدت در بیش از هفت هزار روستای کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های هادی آغازی برای تداوم توسعه و عمران روستایی کشور است و در حال حاضر طرح هادی در بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور تهیه شده و در 18 هزار روستا عملیات بهسازی روستایی انجام شده است.
شاملو با بیان اینکه در بازنگری و تهیه طرح های هادی به اهداف کلی قانون برنامه ششم توسعه رسیده ایم افزود: در حدود 98 درصد روستاها عملیات تهیه طرح هادی انجام شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: تهیه طرح هادی به منزله آغاز عملیات اجرایی طرح هادی است و نوید بخش برنامه ریزی توسعه برای یک دوره 10 ساله در روستاها است، با اجرای طرح هادی چهره روستاها متحول می شود و امیدهای رفع محرومیت و افزایش رضایتمندی مردم بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه 2 میلیون و 200 هزار واحد روستایی در برنامه های چهارم، پنجم و 2 سال اول برنامه ششم توسعه از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی بهره مند شدند از روستاییان خواست ضمن استقبال بیشتر از تسهیلات اعطایی بانک ها زمینه مقاوم سازی بیشتری در مناطق آسیب پذیر فراهم کنند.
شاملو ادامه داد: عملیات مقاوم سازی بافت های آسیب پذیر نیز در بیش از یک میلیون و 850 هزار واحد از واحد های روستایی به اتمام رسیده و این واحد ها تحویل متقاضیان شده است.
وی به سایر ماموریت های بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی از جمله صدور اسناد مالکیت هم اشاره و بیان کرد: بیش از سه میلیون و 200 هزار واحد روستایی با همکاری و مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده اند، نقشه برداری شده و اسناد مالکیت صادر و تحویل متقاضیان شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور همچنین گفت : در شهرهای زیر 25 هزار تن جمعیت نیز در چارچوب این قانون، حدود 220 هزار واحد مسکونی سنددار شدند.

** 40 درصد از بافت های روستایی کشور مقاوم سازی شده است
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این بازدید با بیان اینکه حدود 40 درصد از بافت های فرسوده روستایی در کشور بازسازی و مقاوم سازی شده است گفت : این روند با بهره گیری از تسهیلات اعطایی باید شتاب گیرد و در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر مقاوم سازی های روستایی باشیم.
عزیزالله مهدیان اظهار داشت: کشورما منطقه زلزله خیز است و آسیب پذیری بافت های فرسوده روستایی در زلزله هایی مانند زلزله سال گذشته کرمانشاه مشاهده می شود، پارسال حدود 40 هزار واحد مسکونی روستایی تخریب و بیش از 60 هزار واحد تعمیری دچار خسارت شد که دولت از همان هفته اول وقوع زلزله، اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده مصوب و تامین کرد و بانک ها نیز در پذیرش متقاضیان خوب عمل کردند.
معاون بنیاد مسکن کشور با تاکید بر اینکه لازم است از سوی روستاییان و متقاضیان نیز استقبال شایسته ای برای استفاده از تسهیلات بانکی مقاوم سازی صورت گیرد گفت : سقف وام مسکن روستایی از 20 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش یافته است، این افزایش سقف وام به بانک‌ها ابلاغ شده و قابل اجراست.
مهدیان اضافه کرد : روند بازسازی و مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی از سوی این بنیاد در کشور همچنان ادامه دارد و تا سال 1405 میزان واحدهای مقاوم سازی شده روستایی به 80 درصد خواهد رسید.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.