به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر اسکندرپور یکشنبه در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه و شروع فاز دوم حفاری مکانیزه (TBM) خط 2 قطارشهری شیراز افزود:اقدامات یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری همچون افتتاح پیش از موعد مقرر ایستگاه مترو امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی شهدای کُشن نشان داد که با تلاش مضاعف، برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی می توان بهره برداری و تکمیل پروژه های عظیم شهری را سرعت بخشید.
شهردار شیراز با بیان اینکه پیش بینی مدیران سازمان حمل و نقل ریلی و پیمانکار مربوط حاکی از اتمام حفاری خط 2 قطار شهری شیراز در 18 ماه آینده است، از مدیران قطار شهری شیراز خواست فرآیند پایان حفاری مکانیزه خط 2 قطارشهری را به کمتر از زمان برنامه ریزی شده کاهش دهند.
اسکندرپور گفت: تکمیل خط یک قطارشهری شیراز 17 سال به طول انجامید، تلاش داریم با افتتاح ایستگاه وکیل در هفته دولت سال 98، خط یک قطارشهری شیراز به صورت کامل به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا،خط دو قطار شهری شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود آغاز می شود و تا کلبه سعدی ادامه دارد و به گفته مسئولان شهرداری شیراز حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی(فلکه گاز) با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام و از ایستگاه آزادی تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام خواهد شد.
حفاری هفت هزار و 300 متر از خط دو مترو شیراز از شهرک میانرود تا ایستگاه رحمت به صورت مکانیزه انجام شده است و سه هزار و 500 متر حفاری دیگر برای رسیدن به ایستگاه میدان امام حسین (ع) باید انجام شود.
ایستگاه میدان امام حسین (ع) محل تقاطع خط یک و دو قطار شهری شیراز است که در دهه فجر سال جاری ایستگاه خط یک آن به بهره برداری رسید.
هم اکنون هزینه هر متر طول حفاری مکانیزه تونل های قطار شهری مبلغی معادل 35 میلیون تومان است.
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.