رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه فروش تورهای داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته، گفت: دفاتر گردشگری فارس در فروش تورهای نوروزی بیش از 50 درصد کاهش داشته‌اند.

محمود فخری در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت فروش تورهای نوروزی در استان گفت: در حالت کلی شرایط امسال در فروش تورهای داخلی و خارجی مناسب نیست اما با این وجود باید آمادگی خدمات دهی به مسافران چه در بخش ورودی و چه خروجی داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به در نظر گرفتن  پکیج هایی ویژه نوروز امسال افزود:  با این حال که پکیج داخلی و خارجی تورهای نوروزی آماده شده اما شرایط به‌گونه‌ای است که بیشتر مسافران با توجه به شرایط مالی‌شان به سمت سفرهای زمینی روی آورده‌اند.

فخری با بیان اینکه استقبال خوبی از سوی مسافران برای سفرهای داخلی و به صورت زمینی است؛ ادامه داد: در سفرهای ورودی و خروجی نوروز امسال عمده سفرها با ماشین‌های شخصی است و از طرفی هم در مقصد تمایل مسافران به برپایی چادر، خانه‌های اجاره‌ای و اسکان مدارس و ادارات است که در این شرایط هم هتل‌ها از نظر سطح اشتغال شرایط خوبی نخواهند داشت.

به گفته فخری در شرایطی‌که سفرهای زمینی و با اسکان‌های سیار بیشتر می‌شود به‌طبع شاهد کاهش فروش تورهای گردشگری خواهیم بود؛ چراکه از نظر اقتصادی سفرهای هوایی برای خانواده‌ها مقرون به صرفه نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی منجر به افزایش قیمت بلیت می‌شود؛ گفت:  در این حالت قیمت پروازها در زمان کاهش مسافر افزایش پیدا می‌کند و همچنین در زمان رونق مسافر تعداد پروازها بیشتر و قیمت‌ها خود به خود کمتر می‌شود.

 فخری افزود: در حالی تقاضا برای سفرهای نوروزی امسال برای آژانس‌های مسافرتی با کاهش مواجه شده که سفرهای زمینی نسبت به سال‌های قبل نیز افزایش خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر مسافرتی، خدماتی را برای نوروز امسال در نظر گرفته‌اند؛ تصریح کرد: هدف این است که خدمات قطع نشود و بتوان بسته‌هایی را متناسب با شرایط مالی مسافران در بحث خروجی و  ورودی تورهای گردشگری نوروز امسال داشت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس درعین حال درباره فروش تورها در دفاتر ادامه داد: تورهای فروش رفته در بحث تورهای داخلی و خارجی نوروز تاکنون به 20 درصد می رسد که نسبت به سال قبل کاهش چمشگیری داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.