نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: 200 میلیارد تومان از بخش تولید در حلقوم خودروساز ریخته شد و با وجود بدهی این بخش اما در حال دریافت 4 هزار میلیارد تسهیلات است.

به گزارش ایلنا بهرام پارسایی در آئین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در شرایط فعلی انداختن توپ مشکلات به زمین دلال و تحریم‌ها حلال مشکلات نیست طوری‌که تمام بخش‌ها از دولتی و خصوصی و نمایندگان باید خود را مسئول بدانیم و تلاش کنیم فشارها بر مردم برداشته شود.

وی افزود: سازمان صمت از اثرگذارترین سازمان در وضعیت معیشت مردم محسوب می‌شود طوری‌که انتخاب رئیس این سازمان در شرایط خاص کنونی نیاز به درایت دارد.

عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس در عین حال که در انتخاب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دخالت نمی‌کنند اما بعد نظارتی را به‌طور جدی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از نمایندگان دنبال دادن رزومه برای انتخاب رئیس سازمان صمت در فارس هستند، ادامه داد: انتخاب رئیس این سازمان باید بر عهده فعالان بخش خصوصی باشد هرچند این روال وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: شرایط کشور را نمی‌شود انکار کرد تاحدی که از آن به عنوان جنگ اقتصادی یاد شده و عملکرد و تلاش مدیران ما در شرایط جنگ اقصادی باید با شرایط نرمال و عادی متفاوت باشد.

پارسایی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار بسیار دشوار و حتی غیرممکن است و باید دغدغه همگان برچیده شدن مشکلات در راه فعالین اقتصادی باشد حتی اگر لازم باشد مدیران از بخش‌نامه‌ها عبور کنند زیرا اگر چنین شود تداخل ایجاد می‌شود و کار پیش نمی‌رود.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی شرایط فعلی را درک کنند و با مدیرانی که برای حل مشکلات استان و فعالین بخش صنعت و معدن و تجارت کار می‌کنند در چارچوب قانون همراهی کنند. 

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: تجربه سه ساله من در مجلس گواه آن است که وزارت صمت و کمیسیون صنایع و معادن اگر بخواهند خیلی از مشکلات را می‌شود حل کرد و این نافی زحمات دوستان در این دو بخش نیست.

پارسایی ادامه داد: سودجویی دلالان و رانت خواران و مفسدین اقتصادی و سود اضافه بر کالا و غیره از جمله مشکلاتی است که این مسائل و مشکلات اقتصادی را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اندک و با شرایط دریافت دشوار به صنعتگران فارس ارائه شده که این تبعیض‌ها آزاردهنده است، گفت: با وجود بودجه‌ برای کل کشور اما این بودجه باید در مسیر عادلانه و درست هزینه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.