علی رضایی، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از معضلات اجتماعی امروز جامعه ما کاهش اعتماد اجتماعی جوانان است که پیام رهبر معظم انقلاب می تواند این سرمایه بزرگ را مجددا در حد مطلوب احیا کند.
وی اضافه کرد: وقتی صحبت از جوانگرایی در ساختار مدیریتی کشور به میان می آید یعنی اینکه جوانان مطالبه گر را به خدمت بگیریم که بر شفافیت تاکید دارند.
او با بیان اینکه عملکرد سازمان های مردم نهاد جوان یک بُعد آن ایجاد شفافیت است، اظهار داشت: آنها نقش نظارتی دارند و اگر کارمند دولت هستند می توانند ناظر بر کار دولت باشند و یا اگر یک شهروند هستند بازهم نقش نظارتی خود را می توانند انجام دهند.
رضایی ادامه داد: باید امکانات لازم برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب فراهم شود یعنی اجازه بدهیم سازمان های مردم نهاد جوان در جامعه ایفای نقش کنند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: وقتی صحبت از این می شود که ساختار مدیریتی تغییر کند، دلیلی ندارد مدیرانی که بازنشسته می شوند به دنبال ماندن از راه تبصره باشند و باید اجازه دهند جوانان بیایند و بازنشستگان هم تجربه خود را در اختیار آنها قرار دهند.
رضایی افزود: باید اجازه دهند شفافیت صورت گیرد و مردم مطالبه گری کنند و به سازمان مردم نهاد جوان هم اجازه دهند گستره فعالیت خود را بیشتر کنند.
وی ادامه داد: در بحث آسیب های اجتماعی اکثر دولت ها در جهان ناتوان هستند و مردم کمک می کنند این مشکلات حل شود و سازمان های مردم نهاد که در این راه گام بر می دارند توانسته اند بازوی قوی برای رفع این مشکل باشند.
او افزود: پیام استفاده از جوانان برای دستگاه های دولتی در حد شعار نباشد و دستگاه ها به برون سپاری کار به جوانان اهمیت دهند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید بدون هیچ سوگیری جناحی در حد وسیعی اجرایی شود و گسترش یابد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه 24 بهمن 97 در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌ کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
7368 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.