کوروش صالحی، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود:عده ای سودجو با استفاده از اعتماد مردم اقدام به تهیه و عرضه غذا در مکان های ناشناس و به دور از نظارت های بهداشتی می کنند و آن ها را با عناوینی چون غذای خانگی یا غذای مسجد در مبادی ورودی یا خروجی و حتی در معابر شهر به فروش می رسانند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بر مواد مصرف شده و طبخ این غذاها هیچ گونه نظارتی انجام نمی شود لذا شهروندان و مسافران سعی کنند حتی الامکان اغذیه مصرفی خود را از واحدهای دارای مجوز و تحت نظارت تهیه کنند.
رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز اضافه کرد: در شرایطی که افزایش نرخ بعضی از اقلام مانند گوشت ، مرغ ، روغن ، رب گوجه و حبوبات شرایط کار را برای رستوران ها و سفره خانه های سنتی به شدت مشکل کرده عرضه این غذاها آن هم با قیمت های بسیار پایین و غیرمنطقی سوال برانگیز است.
صالحی گفت: بیشتر موارد مسمومیت های غذایی در بین شهروندان ناشی ازتهیه مواد خوراکی و آشامیدنی از واحدهای بدون مجوز و یا سیار است.
رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی گفت:واحدهای بدون مجوز در زمینه رعایت موارد بهداشتی پاسخگوی هیچ مرجعی نیستند.
صالحی اضافه کرد:با آغاز سفرهای نوروزی این اتحادیه افزایش تعداد بازرسان و تشدید نظارت ها بر واحدهای تحت پوشش را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به مسئولیت خود در برابر مردم از هیچ تخلفی اعم از عدم رعایت موارد بهداشتی و یا نرخ های مصوب چشم پوشی نخواهد کرد.
وی با اشاره به کمبود گوشت مورد نیاز واحدهای تهیه غذا و گرانی بی رویه آن در بازار اضافه کرد: این روند فعالیت بسیاری از رستوران ها ، سفره خانه های سنتی و حتی تالارهای مجالس را با مشکل مواجه کرده به گونه ای که اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود بسیاری از آن ها به تعطیلی کشیده خواهند شد.
وی با توجه به آغاز سال جدید و شروع مراسم های جشن عروسی گفت: مردم برای عقد قرارداد برگزاری مجالس خود حتما با مجموعه های دارای مجوز، قرارداد ببندند و از سپردن برگزاری مجالس خود به باغ ها و تالارهای فاقد مجوز اکیدا خودداری کنند.
رئیس اتحادیه رستوران ها و سفره خانه های سنتی شیراز گفت:باغ ها و تالارهای بدون مجوز هیچ گونه احساس مسئولیتی مبنی بر برگزاری مطلوب مراسم ندارند و عموم شکایات مطرح شده در این اتحادیه مربوط به همین واحدهای بدون مجوز است.
وی از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست کرد برای طرح هرگونه شکایات خود از واحدهای متخلف حتی در ایام تعطیل با شماره تلفن 09179120385 تماس بگیرند.
7379 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.