به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام ظهر پنجشنبه در دومین اجلاس تخصصی استاد و مسجد با بیان این که در تمدن اسلامی ،مسجد جایگاه رفیعی دارد اضافه کرد: یکی از نکاتی که نباید فراموش شود و نسبت به فرهنگ سازی در میان جوانان اقدام شود نقش مسجد در تمدن است.
امام جمعه شیراز عنوان کرد: افرادی که در مساجد حضور دارند باید علاوه بر دین داری ، آگاه بر دانش باشند تا بتوانند برای مسجد آبادگرانی متعهد و با دانش باشند.
او بیان کرد: یکی از راه های تحقق آرمان های انقلاب اسلامی مردمی کردن فعالیت های مساجد است فعالیت های مساجد با حضور مردم جان تازه ای به جامعه می بخشد.
آیت الله دژکام گفت: اگر فردی آبادگر مسجد است باید در کنار تعهد به انجام کار، ایمان قوی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه درفارس اظهار داشت: مسیر پیشرفت علم و رشد از دریچه قرآن می گذرد و نمی توان گفت به دنبال رشد علمی هستیم اما قرآن نمی دانیم لیکن برای توسعه مساجد نیز به همین گونه است و اگر استادی در مسجدی در حال آموزش جوانان است باید آگاه به مسائل قرآنی باشد.
امام جمعه شیراز با تاکید بر فراگیری آموزه های قرآنی خطاب به استادان مساجد گفت:استادانی که در مساجد به تعلیم جوانان می پردازند باید نگاهی وسیع به آموزه های دینی و قرآنی داشته باشند و حرکت های علمی در دانشگاه بر مبنای علوم قرآنی باشد.
ع.پ / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.