دکتر کسری بهداد پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پسوریازیس (Psoriasis) یا صدف بیماری مزمن و تکرار شونده پوستی است که می تواند از نظر اجتماعی ناتوان کننده باشد، در موارد نادر، از لحاظ جانی تهدید است.
وی با بیان اینکه صدف یک بیماری نسبتا شایع پوستی است که در آن ضایعات ضخیم و قرمز رنگ پوشیده از فلس های نقره ای به وجود می آید اظهار داشت: پوست هر بخشی از بدن ممکن است به این عارضه درگیر شود اما پوست سر، آرنج ها، زانو ها و کمر مهم ترین نواحی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند همچنین این اختلال پوستی می تواند در ناخن ها و چین خوردگی های بدن نیز رخ دهد.
این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: پسوریازیس اغلب در سنین جوانی شروع می‌شود اما می‌تواند در هر سنی از دوران نوزادی تا سنین کهولت شروع شود، زنان و مردان تقریباً به یک نسبت به این بیماری مبتلا می‌شوند.
بهداد با اشاره به اینکه پسوریازیس مسری نیست اضافه کرد: پسوریازیس اگر چه آزار دهنده است ولی در صورت درمان مناسب و رعایت دستورهای پزشکی، می‌توان آن را کنترل کرد.
این متخصص مو و پوست بیان کرد: پسوریازیس یک بیماری مرتبط با دستگاه ایمنی بدن است، درپسوریازیس، سلول‌های سفید خون شناخته شده به عنوان سلول‌های T(تی) به اشتباه به سلول‌های پوست حمله می‌کنند این حمله باعث قرمزی و توسعه نواحی ملتهب پوست می‌شود.
بهداد گفت:باور بر این است که پسوریازیس یک بیماری ژنتیکی است، هر چند محققان دقیقاً نمی‌دانند که چگونه پسوریازیس از یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌شود.
این پزشک با بیان اینکه نگرانی، صدمه به پوست، برخی داروها و عفونت محرک‌ های ایجاد پسوریازیس هستند ادامه داد:در حال حاضر این بیماری درمان قطعی ندارد، اما داروهای بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها، بیماری پسوریازیس کنترل می‌شود.
وی گفت:با توجه به متفاوت بودن پسوریازیس در افراد مختلف، روش درمان در هر فرد بسته به سن، جنس، شغل، وسعت بیماری و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت خواهد بود.
بهداد اضافه کرد: درمان‌های موضعی، نور درمانی، داروهای سیستمیک، بیولوژیک، درمان‌های جدید خوراکی و طب مکمل و جایگزین از انواع روش ها در درمان این بیماری هستند.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.