به گزارش خبرنگار ایرنا،عنایت الله رحیمی چهارشنبه در جشن درختکاری در شیرازافزود: توسعه پایدار،شعار امروز دنیا است که این مهم بر بستر زمین که عناصر متشکل آن آب و خاک است شکل خواهد گرفت و توسعه پایدار تنها بر مبنای شرایط اکولوژیک زمین ممکن خواهد بود.
وی ادامه داد: تعادل بین زیست بوم و توسعه شهرها امر مهمی است که باید برای دستیابی به آن توان اکولوژیک زمین را شناخت تا فشار بیش از حد به منابع و توان زمین وارد نشود و اگر برخلاف این مسئله باشد زمین نابود خواهد شد.
استاندار فارس اضافه کرد: باید بر مبنای توان زمین از ظرفیت منابع طبیعی استفاده و فعالیت ها را متناسب با آن تنظیم و برای حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی،جنگل‌ها و مراتع جز با مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد محقق نخواهد شد و مشارکت مردم در این مسیر مستلزم فرهنگ سازی توسط رسانه ها و ارگان هایی نظیر آموزش و پرورش است.
رحیمی اصلی ترین سرمایه ملی را منابع طبیعی ، آب ،خاک و جنگل ها دانست و گفت: دولت تدبیر و امید برنامه ریزی جامعی برای حفاظت از منابع طبیعی و گسترش آن و افزایش فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری انجام داده است.
وی افزود: اقدامات غیرکارشناسی به جای حفظ طبیعت به آن خسارت وارد می کند که از جمله این کارها می توان به طرح های عمرانی و جاده سازی و شهرسازی‌ها اشاره کرد.
استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در گذشته برای ساخت پارک در ارتفاعات اطراف شیراز افزود:نیت مدیران قبلی درست بوده اما باید در گذشته اقدامات کارشناسی شده‌ای انجام می گرفت و به جای استفاده از بتن و مصالح در ارتفاعات این کلانشهر از گونه های درختی و گیاهی متناسب با محیط استفاده می شد.
وی عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی، عمرانی و فرهنگی فارس به گونه ای عمل کنند که مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی بیشتر شود.
رحیمی ادامه داد: برای افزایش مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی باید اقدامات کارشناسی با بهره گیری از نظر متخصصان امر و دانشگاهیان مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم در آینده خود را حافظان منابع طبیعی بدانیم.
در این مراسم از تعدادی از طبیعت دوستان و یاوران طبیعت این استان تجلیل شد و همچنین استاندار فارس و تنی چند از مدیران استانی و شهری هر یک درختی را در آغاز هفته درختکاری در ارتفاعات کوه دراک شیراز کاشتند.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.