رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن 97 در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.

** توانمندی جوانان و تجربیات پیشکسوتان در کنار هم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: امام علی (ع) می فرماید توانمندی و تجربه گذشتگان باید برای کنترل جامعه در کنار هم قرار بگیرد تا بتوان در جامعه به هدف رسید.
حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی اضافه کرد: باید از تجربیات پیشکسوتان استفاده کرد و از توانمندی جوانان نسبت به بهبود آینده بهره برد و در حوزه عملیاتی بایستی بیشتر از قبل جوانان مورد حمایت قرار گیرند.
وی بیان کرد: هیچ جامعه‌ای با افراط و تفریط پیش نخواهد رفت هرگونه افراط و تفریط که تاکنون بوده باید کنار گذاشته شود و اگر فکر کنید که می شود با کنار گذاشتن شرایط فعلی شرایط جدید ایجاد کرد کاملا در اشتباه هستید.

** گام دوم ، گامی برای جوانان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس عنوان کرد: در نگاه اول طی چهل سال اول انقلاب که به گام اول معروف است انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذاری خود را در تمام مسائل مرتبط با زندگی دنیوی و اخروی افراد گذاشت و گام دوم نیز مخاطب اصلی و اساسی آن جوانان است و جوانگرایی نیز یکی از اصلی ترین اهداف این گام است.
مهرابی اظهارداشت: سه اصلی که رهبر معظم در گام دوم به جوانان تأکید کرده‌اند خودسازی ، جامعه سازی و توجه به معنویت در جامعه است و یکی از مهمترین نکات گام دوم که از جمله اهداف انقلاب نیز هست معنویت است.
وی اضافه کرد: نکته دومی که رهبر معظم انقلاب به جوانان در گام دوم توصیه داشته اند جامعه پروری است.در این مرحله نسبت به تربیت افرادی توانمند در جامعه باید اقدام کرد تا علاوه بر این که افراد در جامعه اسلامی مسئولیت پذیر باشند به دنبال تحقق اهداف انقلاب نیز باشند.
او افزود: موضوع سوم نیز در توصیه رهبر معظم به جوانان تمدن سازی است باید با توجه به مفهوم انتظار در خصوص تربیت جامعه اقدام کرد تا بتوانیم شرایط را برای ایجاد جامعه مهدوی ایجاد کنیم؛ خودسازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی از مهمترین نکات گام دوم است.

**دعوت رهبری از جوانان برای حضور در صحنه
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: رهبری جوانان را در گام دوم به تغییر ساختارها دعوت کرده اند و این یکی از موضوعات گام دوم است که جوانان باید ساختارهای جامعه را با حضور درنقاط حساس تغییر و بهبود دهند.
وی اضافه کرد: دشمن به دنبال از بین بردن مرجعیت است و برخی می‌خواهند رجوع به عالمان دینی را از بین ببرند عده‌ای می‌خواهند جای ارزش و هنجار را با ناهنجاری عوض کنند یکی از تاکیدات رهبر معظم رجوع به جریانات انقلابی و دغدغه مند است.
مهرابی اظهار داشت: ایران هم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همدلی و همراهی است و از مسیر همدلی می توان به بهبودی جامعه رسید دیگر نباید در جامعه تفرقه وجود داشته باشد البته برخی در لباس های مختلف می خواهند ارزش ها را رو به روی هم قرار دهند.
او با بیان این که در جریان شناسی انقلاب امر به معروف مهم‌ترین رکن است ، ادامه داد: اگر این مهم فراموش شود جای ارزش با ناهنجاری عوض می شود.
مهرابی حل مشکلات کردم را از دیگر نکات گام دوم دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه مردم و گره گشایی از کار مردم را دارند و نباید اینگونه تصور شود که حوزه های علمیه و مراجع نسبت به مشکلات جامعه بی توجه هستند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: در گام دوم باید حدود الهی اجرایی شود اسلام با اختلاس و احتکار موافق نیست و انتظار از قوه قضاییه این است که با احتکارکنندگان و اختلاس گران مبارزه جدی بر اساس موازین اسلام صورت گیرد تا شاهد احیای ارزش‌های دینی باشیم.
وی همچنین بیان کرد: مادران استان فارس بیش از 15 هزار شهید تربیت و تقدیم به اسلام کردند، اگر ارزش و جایگاه مادری در ایران خدشه ای به آن وارد شود دیگر هیچ ارزشی در این کشور وجود نخواهد داشت.
ع.پ / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.