به گزارش ایرنا، حسین بابویی یکشنبه 12 اسفندماه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش دانش‌آموزی استان فارس با تاکید بر اینکه این هیات نهادی عمومی و غیردولتی است، ابراز داشت: حوزه تربیت بدنی در قالب مسابقات و رقابت های ورزشی و فعالیت های تربیت بدنی تلاش می کند تا علاوه بر تربیت جسمی دانش‌آموزان، آموزش همه‌ جانبه آنان را دنبال کند.
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی برنامه ریزی و مدیریت تمام فعالیت های ورزش دانش آموزی را در قالب المپیادهای درون مدرسه ای، حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و سایر رقابت‌های ورزشی دانش آموزان را از وظایف مهم هیات ورزش دانش آموزی برشمرد و گفت: حاصل این فعالیت ها انتخاب تیم های ورزش دانش آموزی در سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور است که تاکنون موفقیت‌های بسیاری نیز کسب کرده اند.
بابویی با بیان اینکه استان فارس به دلیل برخورداری از نیروی انسانی توانمند و ظرفیت های مدیریتی بسیار در آموزش و پرورش، یکی از استان های برتر کشور است، اضافه کرد: فدراسیون ورزش دانش آموزی بر آن است با بهره گیری از ظرفیت‌های خود و نیز تحقق فرایندهای قانونی زمینه شکل‌گیری هیات‌هایی قوی را در ورزش دانش آموزی فراهم کند.

** ورزش دانش‌آموزی مقدمه ورزش قهرمانی
مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مجمع، ضمن تاکید بر اهمیت ورزش در سالم سازی و پیشبرد نشاط و پویایی جامعه، گفت: ورزش دانش آموزی کمک های زیادی به ورزش قهرمانی کرده است.
علی عسکر نجفی با اشاره به جایگاه ویژه حوزه تربیت بدنی در آموزش و پرورش بیان کرد: رشد سرانه ورزش دانش آموزی فارس در سال های اخیر به 23 صدم متر مربع رسیده است؛ همچنین به منظور گسترش فضاهای ورزشی دانش آموزی هم اکنون 15 استخر و 12 زمین چمن مصنوعی به صورت مشارکتی و نیز چند ورزشگاه در سطح استان در حال ساخت است.

** آموزش و پرورش آمادگی برگزاری مسابقات ملی را دارد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز گفت: آموزش و پرورش فارس با توجه به ظرفیت های خوب نیروی انسانی، آمادگی لازم را برای برگزاری مسابقات در سطح ملی دارد.
احمد علی قهرمانی گفت: در سال گذشته حدود 8 هزار نفر از دانش آموزان فارس در سراسر استان در مسابقات مختلف ورزشی شرکت کردند که از این تعداد 700 نفر موفق به حضور در اردوهای دانش آموزی در قبال کانون های ورزشی با حضور مربیان توانمند شدند.
وی افزود: آموزش و پرورش فارس در قالب 51 رشته ورزشی در مسابقات کشوری شرکت کرد که حاصل آن کسب 50 مدال طلا، 60 نقره، یکصد برنز و در جمع 210 مدال در سطح کشوری کسب کرد و در جایگاه سوم کشوری قرار گرفت.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.