به نوشته این روزنامه، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه بنده وزیر بهداشت قوم و یا فرقه‌ای خاص نیستم، گفت: بنده وزیر بهداشت تمام مردم ایران اعم از مسلمان، کلیمی، زرتشتی، مسیحی، افراد بدون دین و مذهب و حتی زندانیان هستم و باید از حق سلامت تمام آحاد ملت ایران دفاع کنم.
در تحلیل روزنامه طلوع در این باره آمده است: عملکرد برخی از مسئولان در سطوح مختلف، همبستگی ملی که زیربنای هم توسعه پایدار و هم امنیت عمومی است را دچار خدشه می‌کند، چراکه قوم‌گرایی و دیدگاه‌های کوتاه و محدودشده‌ محلی و منطقه‌ای آنان، به تمامیت ایران عزیز احساس تبعیض القا کرده و کمیت و کیفیت مهر و دوستی و مسالمت را دچار نقصان و زیان می‌کند.
نگاه‌های دوگانه و چندگانه شماری از مسئولان ریزودرشت، به آنچه باید برابر وظایف محوله، به‌طور یکسان و برابر در عملکردشان هویدا باشد، به خشم و نفرت همگانی و واکنش‌های مرتبط با آن منجر می‌شود و افکار عمومی را علیه قوم و یا اقوام خاصی بسیج می‌کند.
در همین فارس خودمان، مشاهده می‌کنیم که نگاه برخی از مسئولان در سطوح بالا و پایین، به زادگاه خود «ویژه» بوده و آن‌گونه که مردم تمام نقاط استان انتظار دارند که هیچ‌گونه تبعیض و تفاوتی در اختصاص بودجه، اجرای طرح‌های مختلف، تسریع در اجرای پروژه‌ها و... وجود نداشته باشد، اقدام نشده و دامنه این‌گونه تبعیض‌ها و نگاه‌های چندگانه را می‌توان به‌روشنی در اخبار منتشره در مورد هر نقطه از استان مشاهده کرد و فاصله بسیار اقدامات در هر منطقه را با دیگر مناطق موردقیاس قرارداد.
با این اوصاف امیدواریم جمله «وزیر بهداشتِ قوم و یا فرقه‌ای خاص نیستم» در عمل نیز تحقق یابد و مردم خوب و باصفای جای‌جای کشور عزیزمان همگی از خدماتی که بنابر قانون، در عهده دستگاه‌های مختلف است، به‌طور یکسان و برابر، با درنظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه و با نگاه «منافع عمومی» برخوردار شوند.
منبع: روزنامه طلوع
2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.