محمدهادی قانع شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بالابرهایی که در ساختمان‌های در حال ساخت ایجاد می شود مخصوص حمل مصالح است و نباید برای حمل انسان از آنها استفاده شود که متاسفانه به دلیل عدم توجه به این مساله، بعد از ظهر روز پنجشنبه نهم اسفندماه 97 فاجعه ‌ای در شیراز رخ داد.
وی توضیح داد: با اعلام سقوط بالابر ساختمانی حامل پنج نفر کارگر ساختمانی در خیابان نوروزی حوالی میدان احسان، ماموران آتش نشانی ایستگاه چهار شیراز بلافاصله به محل اعزام شدند.
قانع ادامه داد: متاسفانه این حادثه منجر به فوت دو نفر از این کارگران در محل و مصدومیت شدید سه نفر دیگر از آنها شد که مصدومان توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی با تاکید بر لزوم بهره برداری از بالابر ساختمانی صرفا برای حمل مصالح گفت: این پنج کارگر به همراه مصالح ساختمانی سوار بر بالابر شده که به دلیل سنگینی بیش از حد، اتصالات بالابر قطع و این افراد از ارتفاع حدود 40 متری به زمین سقوط کرد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: ضروری است که در ساختمانهای در حال ساخت و خصوصا با ارتفاع بالا،مسئول ایمنی به طور مداوم در حین انجام کار حضور داشته باشد تا شاهد اینگونه اتفاقات ناگوار نباشیم.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.