رئیس هیأت‌مدیره شرکت‌تخصصی عمران شهرهای جدید ایران در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شرکت‌عمران شهر جدید صدرا از احداث ٢٥ هزار واحد مسکن به شکل مشارکتی در شهر صدرا خبر داد.

به گزارش ایلنا، حبیب‌الله طاهرخانی با بیان اینکه ایجاد ٤٠٠ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط در کشور این مهم در دستور کار قرار گرفته، گفت: از مجموع ٤٠٠ هزار واحد پیش‌بینی شده، احداث ٢٠٠ هزار واحد بر عهده شهرهای جدید قرار داده شده که شهر صدرا از این میزان ١٢ درصد خواهد بود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت تخصصی عمران شهرهای جدید ایران افزود: این واحدهای مسکونی با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

به گفته طاهرخانی در حوزه مسکن‌مهر نیز تمام تلاش‌ها باید معطوف به اتمام پروژ‌ه‌ها تا نیمه دوم سال آتی باشد. 

رئیس هیأت‌مدیره شرکت تخصصی عمران شهرهای جدید ایران گفت: در راستای ملکی کردن سایت‌های مسکن‌مهر به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلان و راهبردی اعلامی در کشور، منابع لازم در اختیار شرکت‌های شهرهای جدید قرار خواهد گرفت .

معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: از آنجاکه در شهرهای جدید بخش سکونت از ایجاد خدمات پیشی گرفته و در مقایسه با سکونت‌گاه‌های همجوار نیز به لحاظ شاخص‌های خدماتی عقب‌تر هستند لذا برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه خدمات در شهرهای جدید نیازمند حرکت‌های جهادی هستیم. ایجاد مراکز محله به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش خدمات از محل منابع عمومی امکان‌پذیر نیست.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت تخصصی عمران شهرهای جدید ایران بیان کرد: طرح ایجاد مراکز محله که کلنگ ایجاد یکی از این مراکز امروز در شهر جدید صدرا به زمین زده شد، علاوه بر ایجاد رونق در ساخت‌وسازها باعث رعایت ساختارهای مرتبط با شهرسازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای شهرهای جدید ایجاد ٥٠ مرکز محله با دو هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ٢٠ مرکز محله در حال حاضر فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار انجام شده و مابقی نیز تا اوایل سال آتی تعیین تکلیف خواهد شد. 

طاهرخانی خاطرنشان کرد: برای تسریع در ایجاد مراکز محله نیازمند حمایت مقامات ارشد استان فارس به‌ویژه استاندار هستیم.

وی بیان کرد: طرح تجدیدنظر جامع شهر صدرا نیز در راستای ایجاد تحولات بیشتر در شهر صدرا باید سریعتر تصویب شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعامل و هماهنگی همه‌جانبه در حوزه شهرداری، شورا و مدیریت شهری با شرکت عمران صدرا موضوع مهم و لازمه توسعه شهری در شهرهای جدید است.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت تخصصی عمران شهرهای جدید ایران بیان کرد: معتقدیم شهرداری توانمند و قدرتمند به شهر جدید ارزش می‌دهد و در نبود یک شهردار توانمند قادر نخواهیم بود به ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها عمل کنیم.

وی ادامه داد: در طول دوران دولت‌یازدهم و دوازدهم یک‌میلیون واحد مسکن‌مهر تحویل متقصایان شد که در مقایسه با واگذاری ٦٧٥ هزار واحد مسکونی قبل از آن عملکرد قابل توجه به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.