محمد رضا رضایی کوچی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدارس مهارت‌ محور، علاوه بر آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی، به آموزش مهارت‌های تخصصی مورد نیاز دانش آموزان نیز می پردازند.
وی بیان داشت: توجه به موضوع فراگیری مهارت در نظام آموزش و پرورش، افزون بر اینکه به دانش آموزان پس از فارغ التحصیل شدن برای یافتن شغل مناسب کمک می کند می‌تواند برطرف‌کننده نیازهای آینده کشور نیز باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دانش آموزان با مهارت‌ آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و با توجه به اهمیت کارآفرینی، با آمادگی بیشتری وارد جامعه شوند.
رضایی کوچی ادامه داد: بعد از اخذ دیپلم نباید دانش‌ آموزان به حال خود رها شوند و در صورتی که آنها در مدت تحصیل خود یک یا چند مهارت فنی و حرفه ای را فرا گرفته باشند این موضوع می تواند مددرسان آنها در یافتن شغل باشد.
این نماینده مجلس افزود: با مراجعه به آمارهای موجود مشاهده می کنیم که هنرجویان و دانش آموزانی که حرفه و یا فنی را فرا گرفته اند پس از فارغ التحصیل شدن، کمتر با معضل بیکاری رو به رو می شوند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین ضروری است دیدگاه ها به ادامه تحصیل در آموزش عالی نیز تغییر کند و مزایای رشته های فنی و مهندسی بیشتر برای جوانان تبیین شود.
رضایی کوچی بیان کرد: شمار زیادی از دانش آموختگان دانشگاه ها پس از اتمام تحصیلات با مشکل بیکاری مواجه هستند در حالیکه فارغ التحصیلان هنرستان ها و رشته های فنی و مهندسی با مشکلات بسیار کمتری وارد بازار کار می شوند.
وی گفت: ایران در بسیاری از فناوری‌ها نه تنها خودکفا شده بلکه به کشورهای دیگر خدمات فنی و مهندسی صادر می‌کند.
نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران با وجود اینکه 40 سال زیر بار فشارهای استکبار و تحریم بوده، هم اینک در جهان اسلام به قطب اول علم و فناوری تبدیل شده و جزو 142 کشور برتر در عرصه علمی قرار دارد.
رضایی کوچی در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت: نخستین گام ها برای راه اندازی دانشکده فنی در شهرستان جهرم برداشته شده و مشکل زمین و مکان مناسب برای ایجاد این مرکز علمی برطرف شده است.
او افزود: همچنین در سومین نشست شورای ساماندهی و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای که هفتم اسفند 97 برگزار شد، درخواست تاسیس مرکز جدید فنی و حرفه ای در شهرستان جهرم نیز مورد بررسی قرار گرفت.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.