وی شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این بیانیه به درستی مأموریت‌های نسل جوان را تبیین کرده است ، حرکت بر اساس منشوری که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده است آینده انقلاب اسلامی را تضمین خواهد کرد.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید براینکه نسل جوان و انقلابی نسلی پویا، فعال و مطالبه گر خواهد بود گفت: باید بر اساس مصادیق یک جوان انقلابی و مومن، دستگاههای تربیتی و آموزشی ما برای تربیت نسل جوان پویا و فعال اهتمام داشته باشند ، بسیاری از مفاهیمی که در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید شده مورد خطاب قشر جوان انقلابی است.
آیت الله بهشتی همچنین برلزوم توجه بیش از پیش به توانمندی‌های نخبگان در جامعه تاکید کرد و گفت: آینده انقلاب اسلامی مسیری توام با توجه به خرد و دانش جمعی در پیش خواهد داشت، انقلاب اسلامی بنیانی معنوی و الهی دارد و برای تبیین آرمان های دین مبین اسلام بنا نهاده شده است، اسلام نیز بر مبنای اندیشه ورزی و خردگرایی استوار است از این رو باید با توجه بیشتر به نخبگان اجتماعی مسیر آینده انقلاب مسیر توجه به اندیشه و تفکر ناب باشد.
وی اضافه کرد: هر چند ما در دسترسی به قله های معرفتی علم و دانش راه های پر پیچ و خم را پیموده ایم اما هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم ، حرکت بر مدار تولید علم و محتوای علم یو فرهنگی در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید است ، باید همگان به ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه برای دسترسی به جایگاه متعالی کشور در حوزه علم و دانش اندوزی تلاش کنند.
رهبر معظم انقلاب اواخر بهمن ماه 97 در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سوی آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.