بک منبع نزدیک به خانواده مرحوم شیخ الاسلامی امروز (هشتم اسفند) به خبرنگار ایرنا بیان داشت: دکتر شیخ الاسلامی بر اثر بیماری و کهولت سن در شیراز چشم از جهان فرو بست، آیین تشییع پدر اهدای خون جهان روز جمعه (دهم اسفند)در محل دارالرحمه شیراز برگزار می شود.
پدر اهدای خون کشور که به سلطان اهدای خون در ایران شهرت یافت، سه رکورد جهانی در امر انتقال خون دارد که مهمترین آن رکورد بالاترین آمار اهدای خون است که چند سالی است این رکورد را کسی نتوانسته تغییر دهد.
وی، در سال‌های جنگ ایران و عراق به مدت ۱۶ماه به صورت بی‌وقفه و هر ماه یک ‌بار برای کمک به رزمندگان ایران، خون اهدا کرد‌ که این موضوع نیز به عنوان یک شاخص و رکورد برای زنده یاد شیخ الاسلامی ثبت شده است.
شادروان شیخ الاسلامی، سال‌ها پس از گذشتن از مرز پزشکی مجاز برای اهدای خون که ۶۵سالگی است، همچنان خون اهدا کرد که این موضوع نیز به عنوان سومین رکورد و شاخص برای او به ثبت رسیده است.
در سال 1389رکورد بیشترین اهدای خون در کتاب رکوردهای گینس بنام او ثبت شد. وی همچنین در سال 1387به عنوان پزشک برگزیده کشور در همایش سی سال سلامت موفق به دریافت نشان افتخار از رئیس جمهور وقت شد.
مرحوم شیخ الاسلامی در طول سال های عمر با برکت خود، بیش از 200 مرتبه و در هر مرتبه 500 سی سی خون به بیماران اهدا کرد.
با توجه به اینکه از هر کیسه خون سه فرآورده خونی، فشرده، پلاکت و پلاسمای تازه و منجمد تهیه می‌شود، بنابراین با هر بار اهدای خون، حداقل جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات داده و در طول دوره زندگی خود به بیش از 600 انسان نیازمند خون، زندگی بخشیده است.
این استاد پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیشتر در گفت و گو با ایرنا در مورد تاثیر اهدای خون مستمر در روحیه و زندگی شخصی خود بارها سخن گفته بود.
این سخن زنده یاد شیخ الاسلامی که 'هدف اصلی من از اهدای خون، نجات بشر فارغ از رنگ و نژاد و مذهب بوده است و این کار را برای رضایت و خشنودی خداوند انجام می‌دهم، زیرا خداوند فرموده هرکس به یکی از بندگان من کمک کند، مرا خوشحال کرده است'. بارها در گفت و گو های رسانه ای پدر اهدای خون جهان بیان شده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.