مهدی خسروی چهارشنبه در حاشیه گشایش 30 شعبه مرکز مشاوره بهارنکو دراستان فارس به خبرنگار ایرنا گفت: در سال 1388 حدود 45 درصد از طلاق های ثبت شده در شهر شیراز، متعلق به طول زندگی مشترک کمتر از 4 سال بود و بیش از یک سوم این آمار مربوط به طول زندگی مشترک کمتر از یک سال بوده است.
وی بیان کرد:طلاق مربوط به ازدواج های کوتاه تر از 4 سال، از 45درصد در سال 88، به 22 درصد در سال جاری کاهش یافته است.
وی ادامه داد : بهار نکو در اپلیکیشن های اینستاگرام، تلگرام، ایتا، سروش و گپ، فعالیت دارد و در حال حاضر، حدود 20 هزار نفر از خدمات مجازی بهارنکو استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: بیش از سه هزار پرسش و پاسخ، بیش از 2 هزار عکس نوشته و کلیپ و 120 صوت آموزشی در زمینه های مهارت های زناشویی، پیش از ازدواج، تربیت فرزند، و روابط زناشویی در پایگاه های مجازی بهار نکو منتشر شده است.
خسروی با بیان اینکه بعد از موفقیت های این مرکز در شهر شیراز، طرح بهارنکو به عنوان طرح برتر در حوزه خانواده در شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد اظهار داشت : اجرای طرح بهارنکو از سوی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و رئیس شورای اجتماعی کشور به استان ها ابلاغ شد و این طرح اکنون به عنوان یک طرح کشوری مطرح است.
وی ادامه داد : با اجرای موفق طرح بهار نکو در شیراز ، بر اساس آخرین پژوهش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، استان فارس از ردیف 10 استان بحرانی طلاق در کشور خارج شده است.
به گفته خسروی واحد مشاوره بهار نکو علاوه بر زوج درمانی به موضوعات بالینی، انتخاب همسر، موارد تحصیلی، رشد و پرورش کودک و نوجوان نیز می پردازد.
وی گفت:بهارنکو با مجمع خیرین تامین سلامت استان همکاری دارد که از ثمرات این همکاری ها می توان به احداث ساختمان مرکز بهارنکو در شهرستان فیروزآباد توسط خیراندیشان آن شهرستان نام برد.
معاون مرکز مشاوره خانواده بهارنکو استان فارس بیان کرد: این مرکز تابه حال برای 500 نفر نیروی جوان متخصص فرصت اشتغال ایجاد کرده است.علاوه بر این بهار نکو به توانمندسازی پژوهشگران، به تولید محتوای علمی در حوزه خانواده و ازدواج کمک می کند.
وی گفت : هم اکنون تعداد 280 استاد در زمینه های احکام و حقوق زوجین ، روانشناسی و بهداشت جنسی در شیراز و شهرستان های استان فارس به مخاطبین بهارنکو خدمت رسانی می کنند.
وی همچنین با بیان اینکه از شروع طرح تا کنون بیش از 300 هزار نفر در دوره های آموزشی این مرکز شرکت کرده اند گفت : در باشگاه زوجین جوان تا 5 سال اول زندگی مشترک، خدماتی از قبیل ارسال رایگان نشریه بهار نکو، اردوهای آموزشی، فرهنگی، تفریحی، زیارتی، خدمات مشاوره ای، مسابقات متنوع فرهنگی، همایش ها و کارگاه های آموزشی، خدمات تفریحی شامل بلیت های رایگان و یا تخفیف های ویژه برای استفاده از مراکز تفریحی، و خدمات رفاهی شامل تخفیف های ویژه خرید مسکن، لوازم خانگی، خدمات آتلیه، لباس عروس، به زوج های جوان اعطا می شود که در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر، از خدمات این باشگاه استفاده می کنند.
مرکز آموزش و مشاوره خانواده بهار نکو با هدف تقویت و تحکیم بنیان خانواده بر پایه الگوی اسلامی ایرانی خانواده، به عنوان مهم ترین کانون رشد و تعالی انسان، در اسفند ماه سال 89 با حمایت های دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونت بهداشتی دانشگاه و استانداری فارس راه اندازی شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.