به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ داوود عامری سه شنبه 7اسفندماه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره شعر ترنم حماسه در شیراز افزود: جنگ چهره‌ای خشن دارد که در کنار خسارت‌های فراوان امید به آینده را دستخوش تلاطم می‌کند اما دفاع مقدس ما از نشاط و پایداری ملت بر می‌خیزد.
وی ادامه داد: ریشه‌های ادبیات پایداری به پیش از اسلام بر می‌گردد اما آثار تولید شده شاعران در دوران معاصر از نظر کثرت قابل مقایسه با گذشته نیست.
عامری با اشاره اینکه ادبیات دفاع مقدس در همه زمینه ها حرف‌های تازه‌ای دارد، بیان داشت: ادبیات دفاع مقدس با ادبیات جنگ سایر کشورها تفاوت دارد چراکه عملکرد دیگر جنگ ها ایثارگرانه نبوده است.
وی رزمندگان دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را اخلاق مدار دانست و عنوان کرد: رزمندگان با رعایت اخلاق اسلامی در جنگ حضور داشتند و ادبیات دفاع مقدس سرشار از خلاقیات و ابداعات نگارشی در شعر شاعران است.
عامری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند به معنای واقعی کلمه آنچه امروز در حوزه شعر انجام می‌گیرد باید صد برابر شود، گفت: ادبیات دفاع مقدس با توجه به هویت آرمانی رزمندگان در جهان بینی پیشتاز است.
وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم آینده روشنی داشته باشیم باید به شناخت نقاط قوت و نقاط ضعف خود آگاه باشیم در این صورت ملت ایران نیز در این بخش برای تمدن اسلامی راهنمایی می‌شود.
بیست‌ و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس پس از وقفه ای شش سال و نیمه در شیراز برگزار شد. در این مراسم افزون بر رونمایی از 13جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس از شاعران و نویسندگان برگزیده در این حوزه تجلیل شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.