به گزارش ایرنا 'تاتالیا بوندا' دوشنبه در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی این نهاد در شیراز بیان داشت: لووف به عنوان پایتخت فرهنگی و جوانان کشور اوکراین شناخته شده، در حوزه فرهنگی جایگاه بالایی در اوکراین دارد و همچنین از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت تاریخی شده است.
وی ادامه داد: افراد برجسته ای که در این شهر زندگی می کردند، آثار معماری، فرهنگی و تاریخی بسیاری از خود برجای گذاشته اند و افزون بر این رسوم و سنت های زندگی مردم با هدف جذب گردشگر حفظ شده است.
معاون توسعه شهردار لووف اوکراین افزود: سال 2018 میلادی، 2 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر جذب این شهر شدند که 60 درصد آن خارجی بودند.
بوندا گفت: گردشگری به عنوان حوزه درآمد برای شهر لووف تعریف شده و برای جذب گردشگر به موضوع هایی همچون برپایی نمایشگاه های بین المللی، تئاتر، کنسرت های بزرگ و رقابت های ورزشی توجه ویژه می شود.

**برای برقراری ارتباط فرهنگی با شهرهای مهم جهان آماده ایم
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی شیراز اظهار داشت: آمادگی داریم با شهرهای مهم جهان از جمله شهر لووف در اوکراین، ارتباطات فرهنگی و اقتصادی برقرار کنیم.
احمدرضا دستغیب افزود: شورای اسلامی شهر شیراز این آمادگی را دارد در زمینه های فرهنگی، تجاری و گردشگری با شهر لووف اکراین همکاری کند.
وی، ارتباطات شیراز با کشور اوکراین را ضعیف ارزیابی و بیان کرد: متقابلا احساس می کنیم مردم این کشو هم شناخت دقیقی از ایران و به ویژه شهر شیراز ندارند.
دستغیب ادامه داد: شیراز و لووف 2 شهر فرهنگی، تاریخی، تجاری و گردشگری هستند که می توانند در زمینه های مختلف با هم همکاری کنند.

** زمینه برگزاری هفته فرهنگی بین لووف و شیراز مهیاست
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز هم در این دیدار پاره ای از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شیراز را برشمرد و گفت: وضعیت تاریخی و فرهنگی 2 شهر شیراز و لووف این امکان را می دهد که هم افزایی فرهنگی، تاریخی و اقتصادی بین این 2 شهر افزایش یابد.
سولماز دهقانی بیان کرد: شهر شیراز آمادگی دارد در حوزه های درمانی، دانشگاهی، فرهنگی و تاریخی با شهر لووف اوکراین همکاری کند.
وی افزود: تنوع فرهنگی و قومیتی مختلف در شهر شیراز این امکان را می دهد که هفته فرهنگی متقابل در شهر لووف و شیراز برگزار شود.
کشور اوکراین به مرکزیت کیف در اروپای شرقی واقع شده است. این کشور یکی از جمهوری‌های استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق است که پس از فروپاشی این کشور در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد.
9873 /6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.