به گزارش ایرنا، آیت الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی دوشنبه 6 اسفندماه با ارسال پیامی به همایش ریحانة‌النبی عنوان کرد: بار دیگر افتخاری بزرگ نصیب مردم با ایمان و ولایی مهر شده که جشن میلاد کوثر آل محمد علیهم السلام را با ذکر فضایل و مناقب آن بانوی بزرگ عالم بشریت با شکوهی خاص و عظمتی مضاعف برگزار می‌کنند.
این مرجع شیعه در ادامه این پیام بیان کرد: خوشا سعادت شما که اظهار مودت و علاقه شما به خاندان وحی و نبوت ستودنی است و موجب عزت و سرافرازی شهر شماست.
وی بیان کرد: حقیر با زبان الکن و بیان ناقص و با اعتراف به بضاعت مزجاة در خود نمی‌بینم که در ساحت مقدس حضرت انسیه حورا ام الائمه و ام ابیها (س) عرضی داشته باشم فقط از باب اینکه اسم حقیر در زمره خادمان بارگاه آسمانی آن حضرت ثبت شود، عرض چاکری و اخلاص می نمایم.
آیت‌الله صافی گلپایگانی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در حقیقت نسخه مطبق با اصل پدر بزرگوار خود حضرت خاتم الانبیا (ص) بودند و در بین اهل بیت علیهم السلام مقام و عظمت خاصی دارند که ائمه معصومین (ع) همه حجت است.
این مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه اهل بیت (ع) همه حجت هستند و زهرای مرضیه حجت بر همه آن‌هاست، ادامه داد: ایشان امامت به معنای علم و هدایت را حائز بود و به عنوان بانوی اول اسلام در عفاف و عصمت و کرامت وجودش الگو و اسوه است.
وی معجزه حضرت زهرا را خطبه آن حضرت دانست و افزود: ایشان این خطبه را در آن جو اختناق و کودتای بزرگی که شد و با مصیبت ارتحال نبی اکرم و مصائب دیگر بالبداهه در اوج فصاحت و بلاغت انشا فرمود.
آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان داشت: باید بزرگان علم و ادب و دانشمندان بزرگ جهان اسلام درباره شخصیت ملکوتی آن حضرت هزاران کتاب نوشته و هزاران شاعر و مداح مدحی از حضرت داشته باشند.
وی در ادامه پیام خود ابراز داشت: امروز با تأسی به آن بانوی بزرگ اسلام جامعه ما باید سبک زندگی الهی آن حضرت را الگوی خود قرار دهد و در ایمان، معرفت خدا، بندگی، زهد، بی اعتنایی به دنیا، رعایت عفاف و حجاب، دفاع از ولایت و امر به معروف و نهی از منکر راه فاطمی را با افتخار ادامه داده و رضایت حضرت بقیة الله را کسب کند.
همچنین آیت‌ الله العظمی عبدالله جوادی آملی مرجع تقلید شیعه با ارسال پیامی ویدیویی به این همایش با بیان اینکه سخن‌گفتن از زن اگر از منظر وحی و عقلانیت وحیانی مطرح شود، می تواند جهانی باشد و این را فقط قرآن و فلسفه می‌گوید.
وی ابراز داشت: اگر خداوند در قرآن فرمود ابراهیم (ع) به تنهایی امت واحده است ما به شهامت می‌گوییم فاطمه زهرا (س) به تنهایی امت است.
مرجع تقلید شیعه بیان کرد: قرآن وقتی از مریم و آسیه به عظمت یاد می‌کند، نمی‌گوید مریم نمونه زنان خوب است؛ بلکه می‌گوید مریم نمونه مردم خوب است و درباره آسیه نیز همچنین؛ بنابراین زن خوب نمونه مردم خوب است.
آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: فلسفه که شاگرد قرآن است، می فهمد استادش چه می‌گوید؛ زیرا عظمت انسان به روح اوست نه به پیکر او، روح مجرد است و مجرد نه زن است و نه مرد؛ چراکه زن و مرد بودن مربوط به پیکر است و روح برتر از آن است که مذکر یا مونث باشد.
سومین همایش ملی ریحانه النبی از اول اسفندماه در تهران آغاز شد. این همایش در دوم اسفندماه با معرفی شاعران و نویسندگان برتر در مراسم جایزه ادبی ریحانه به شیراز رسید.
ادامه این همایش در شهرستان مُهر با اهدای جایزه کتاب سال ریحانه و برگزاری جشن‌های مردمی کوثر تا هفتم اسفندماه جاری ادامه می‌یابد.
انتخاب کتاب سال ریحانه که به معرفی کتاب برتر پیرامون زندگی، سیره و شخصیت حضرت زهرا (س) می پردازد نیز برای نخستین بار اجرایی شد. ترویج سیره اهل بیت (س)، معرفی دقیق‌، روشن‌ و تاثیرگذار ابعاد وجودی حضرت زهرا (س)، پرداخت هنرمندانه به شخصیت والا و الهی حضرت زهرا (س) در زبان شعر و داستان، ارتقا و اعتلای فرهنگ غنی ادبیات فاطمی و شناسایی و گرامیداشت پدید آورندگان آثار آیینی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
شهرستان مهر در فاصله 330 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.