به گزارش ایرنا عصمت سپهری، یکشنبه در نشست تخصصی و هم اندیشی بانوان فرهیخته، مدیران و مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی و برنامه سازان رسانه ملی در شیراز افزود: پیش از انقلاب اسلامی در برنامه سازی ها به زن از نگاه جنسی و به عنوان یک شی و کالا نگاه می‌شد اما پس از پیروزی انقلاب به بُعد انسانی زن توجه شد و زن کرامت یافت.
وی، با بیان اینکه امور بانوان رسانه ملی، تحکیم بنیان خانواده را در اولویت برنامه های خود قرار داده، اظهار داشت: برگزاری نشست های مختلف منطقه‌ای با محوریت زنان و خانواده و با هدف ارتقای منزلت و سلامت روح و روان زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در اولویت رسانه ملی است.
سپهری ادامه داد: معاونت صدا با 15شبکه رادیویی، معاونت سیما با 22 شبکه تلویزیونی، امور استانها با 33 شبکه استانی و شبکه های برون مرزی تلاش می‌کنند در حوزه های مختلف از جمله زنان و خانواده مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند و نقش مهم خود را در قالب آموزش و به منزله هدایتگر افکار عمومی به خوبی ایفا کنند.

** صدا و سیما زنان موفق را الگو کند
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز‌ در این نشست با بیان اینکه زنان در توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش اساسی دارند، اظهار داشت: همواره کمترین بودجه‌‌ها به حوزه زنان اختصاص دارد اما با وجود این، اگر فقط نگاه ها به بودجه ها باشد در حوزه زنان و خانواده عقب می‌مانیم.
معصومه دستغیب، خطاب به برنامه سازان رسانه ملی بیان کرد: در کنار شناسایی و معرفی مردان توانمند، برنامه های بیشتری در باره زنان موفق تهیه شده و آنها به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.
وی، همچنین بر ادامه همکاری مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی با رسانه ملی با هدف فراهم کردن زمینه حضور هرچه بیشتر زنان توانمند در عرصه تصمیم‌گیری تاکید کرد.
یکی از چهره های ماندگار کشور در حوزه ازدواج و تحکیم بنیان خانواده نیز در این نشست با ارایه برخی آمارها در حوزه ازدواج و طلاق، نقش رسانه ملی را در تحکیم بنیان خانواده بسیار موثر دانست.
شکوه نوابی نژاد افزود: بر اساس پژوهش‌ها مهمترین رمز موفقیت در ازدواج، ایمان و دینداری زوجین، احترام متقابل، هم کفو بودن و داشتن مهارت در مقابله با بحران‌های زندگی است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.