پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس در گزارش روز شنبه خود به نقل از عنایت الله رحیمی در دیدار با علی اصغر پیوندی رئیس هلال احمر کشور افزود: فارس همواره در مواقع بحرانی، یاری رسان استان های همجوار بوده است.
وی، با اشاره به جایگاه اثر گذار هلال احمر در کمک رسانی و ایجاد آرامش در مواقع بحرانی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما منطقه ای پُر مخاطره است و سالانه با بحران های مختلف طبیعی و غیر طبیعی مواجه می شود، بی شک تقویت نهاد هلال احمر به مدیریت این بحران ها کمک بسیار خواهد کرد.
او ادامه داد: اگر به مجموعه هلال احمر توجه شود، در مواقع ضروری و بحرانی، تصمیم های بهتر، کمک های بیشتر و اقدامات مناسب تری برای رفاه حال مردم انجام خواهد شد.
رحیمی، با اشاره به وسعت 122 هزار کیلومتری فارس و مواجه این استان با بحران هایی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی مراتع و جنگل ها و همچنین آمار بالای حوادث جاده ای، گفت: به همین سبب، افزایش کمپ ها، پایگاه های هلال احمر و انبارهای مورد نیاز در نقاط مختلف و همچنین احداث بیمارستان صحرایی و تجهیز اورژانس هوایی در استان ضروری است.
او افزود: فراهم‌ شدن این امکانات که در مواقع بحران و آرامش مورد استفاده قرار خواهد گرفت از نیازهای ضروری استان پهناور فارس محسوب می شود.
استاندار فارس، اقدامات انجام شده برای تقویت زیرساخت های حمل و نقل در استان در دولت های یازدهم و دوازدهم را موثر برشمرد و بیان کرد: هم اینک افزون بر 22 هزار کیلومتر راه تمام شده و بیش از 2 هزار کیلومتر راه در دست اجرا در فارس وجود دارد اما با وجود این زیرساخت ها آمار تلفات ناشی از حوادث جاده ای در این استان همچنان بالا بوده و نیازمند تدابیر بیشتری در زمینه امداد رسانی هستیم.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.