احد فتوحی، شنبه در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی کوثر و شهرک صنعتی جهرم در گفت و گو با ایرنا افزود: برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و رفع موانع سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی کوثر این شهرستان و همچنین با هدف حمایت از تولید کالای ایرانی، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در این ناحیه صنعتی با مصوبه هیات‌ مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تعیین کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان داشت: با اختصاص این مشوق های حمایتی، سرمایه‌گذاران تنها پنج درصد قیمت حق انتفاع زمین را می پردازند و مابقی آن در اقساط 48 ماهه اخذ خواهد شد.
فتوحی ادامه داد: پس از تکمیل و بهره‌برداری از طرح ها به ازای ایجاد فرصت های شغلی و بر اساس جواز تاسیس، تا سقف 70 درصد از اسناد تعهدی سرمایه‌گذاران به عنوان مشوق به آنها بازگردانده خواهد شد.
وی اضافه کرد: در ناحیه‌ صنعتی کوثر جهرم که 67 هکتار مساحت دارد، تا کنون 22 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد 11 واحد آن با اشتغالزایی 130 نفر فعال است و 10 واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت ‌و ساز است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار داشت: هم ‌اکنون 37 واحد صنعتی در 2 شهرک صنعتی یاد شده در مرحله ساخت و ساز است که با بهره برداری از این واحد‌ها اشتغال در شهرک‌های صنعتی جهرم به 2 برابر میزان کنونی افزایش می‌یابد.
فتوحی اظهار کرد: در شهرک صنعتی جهرم که 41 هکتار مساحت دارد، تاکنون 48 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد 24 واحد بهره‌بردار با اشتغالزایی 565 نفر در مرحله فعالیت و 24 واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز است.
او گفت: با توجه به تکمیل بودن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی جهرم و واگذاری بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی، این شرکت برای اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی آمادگی دارد و در این زمینه اقداماتی هم در حال انجام است.
فتوحی، بیان کرد: طرح مسیر دسترس این شهرک صنعتی هم اینک توسط پیمانکار در حال اجراست و امیدواریم این پروژه تا پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد.
در این بازدید مقرر شد، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تا پایان سال 97 مسیر ورودی به شهرک صنعتی جهرم را آسفالت کند و در مورد طرح توسعه‌ این شهرک نیز، نشست هایی با مالکان زمین‌های اطراف، با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و نمایندگان فرمانداری ویژه شهرستان جهرم، برگزار شود.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.