به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران در شیراز افزود: صنعت گردشگری به عنوان صنعتی سبز که به دنبال صلح و آرامش است و با سرمایه های اندک می تواند زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی فراوانی باشد، حلقه واسط بین بخش های مختلف اقتصادی است.
استاندار فارس بیان کرد: امروزه در جهان برای رونق اقتصادی تنها به منابع کشاورزی اتکا نمی کنند بلکه از داشته های فرهنگی، تاریخی، مذهبی، ادبی و طبیعی برای دستیابی به این رونق بهره می گیرند.
رحیمی اظهار داشت: کشور ما ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری برای عرضه به جهانیان دارد و استان فارس در این زمینه پیشگام است.
وی با اشاره به اینکه داشته های گردشگری استان فارس در قله است، گفت: باید با برنامه ریزی و در چارچوب های مشخص، بکوشیم شمار گردشگرانی که به این استان سفر می کنند افزایش قابل توجهی یابد.
استاندار فارس، به اهمیت و جایگاه راهنمایان گردشگری برای جلب و جذب هر چه بیشتر گردشگران اشاره و بیان کرد:
اندیشه و تفکر نهفته در آثار گردشگری فارس باید برای گردشگران بیان شود و در این زمینه نقش راهنمایان گردشگری بسیار موثر است.
رحیمی، با بیان این که گردشگری حلقه مفقوده ارتباطات بین ملت های جهان است، بر اهمیت نقش راهنمایان گردشگری در اتصال ایران با سایر مردم جهان تاکید کرد و گفت: اگر فرهنگ بیش از گذشته مورد توجه همگان قرار گیرد، جنگ و خونریزی از جهان رخت بر خواهد بست.
استاندار فارس ادامه داد: راهنمایان گردشگری به عنوان انتقال دهندگان فرهنگ صلح و دوستی بین ملت ها می توانند شرایط بهتری را برای دنیا فراهم کنند.
وی اضافه کرد: حضور راهنمایان گردشگری در شیراز، فرصت مغتنمی برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت های این استان به گردشگران جهانی و ملی است.
استاندار فارس گفت: با تلاش بخش های خصوصی و دولتی، زیرساخت ها و امکانات خوبی در حوزه گردشگری شیراز و سایر شهرستان های این استان که دارای آثار تاریخی متنوعی هستند، ایجاد شده و با توجه به این امر، فارس با آغوش باز پذیرای گردشگران ملی و بین المللی است.
رحیمی گفت: امیدواریم گردهمایی راهنمایان گردشگری در شیراز موجب رونق هرچه بیشتر گردشگری در این استان شود و متولیان این حوزه از فرصت های برگزاری این نشست بهره لازم را برای بهبود وضعیت معیشت مردم و ایجاد اشتغال پایدار ببرند.

**ثبت محور زندیه، مطالبه اهالی فارس
دبیر دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران نیز در این همایش اظهار داشت: در طول برگزاری این گردهمایی 6 سمینار آموزشی در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.
سعید نگهبان‌فرد افزود: یکی از مطالبات مهم راهنمایان گردشگری فارس و اهالی این استان، ثبت محور زندیه در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه سه هزار یادمان تاریخی این استان در فهرست آثار ملی و 12اثر در فهرست جهانی ثبت شده است، گفت: در این استان از دوره ایلامی تا دوره اسلامی، آثار تاریخی بسیاری وجود دارد و 35 درصد نقوش برجسته ایران در جغرافیای این منطقه قرار دارد.
مصیب امیری افزود: فارس در همه ابعاد گردشگری از جمله گردشگری مذهبی از ظرفیت های غنی مانند حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برخوردار است.
وی ادامه داد: هم اینک 100 اقامتگاه بوم گردی، 90 هتل و هتل آپارتمان و 135مهمان پذیر در فارس فعال و میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.