به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی شامگاه چهارشنبه در نشستی با وزرای صنعت، معدن، تجارت و اطلاعات و همچنین مدیران استانی و شهرستانی که همزمان با حضور این وزرا در شهرستان‌های لامرد و مُهر برگزار شد، به توانمندی‌ها و ظرفیت های فراوان شهرستان‌های جنوبی استان فارس اشاره کرد و افزود: بهره گیری از این داشته‌ها روند توسعه در استان و کشور را تسهیل و تسریع خواهد کرد.
استاندار فارس مردم متدین و تلاشگر این دیار را بزرگترین سرمایه آن دانست و عنوان کرد: این مردم‌ شریف در سخت ترین شرایط اقلیمی همواره بیشترین تلاش را برای ارائه خدمات ارزنده در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی اقتصادی، به کار گرفته اند.
وی ادامه داد: وجود بیشترین خیرین در مناطق جنوبی استان که با نیت خیر برای خدمات رسانی به مردم سرمایه گذاری می‌کنند یکی از ظرفیت‌ها و داشته‌های ارزشمند در این مناطق است.
رحیمی به ارتباط دیرینه مردم در مناطق جنوبی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این ارتباط در تسهیل مراودات با همسایگان تاثیر گذار است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به پتانسیل های این مناطق در کنار نزدیکی به دریا و ظرفیت های حوزه نفت و گاز، تاکید کرد: آینده اقتصادی استان فارس به ویژه در زمینه صنعت در مناطق جنوبی استان فارس رقم خواهد خورد و بی تردید در رونق اقتصادی کشور نیز موثر خواهد بود.
استاندار فارس کمک صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی در زمینه تسهیلات ارزی، کمک بانک صنعت و معدن در زمینه سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان، سرمایه گذاری صندوق تامین درمان و واحدهای سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت دفاع در زمینه صنعت، پیشنهاد به مجموعه های سرمایه گذاری کشور که در زمینه صنایع زیر دستی وابسته به صنعت پتروشیمی نفت و گاز آلومینیوم هستند برای سرمایه گذاری سودآور در مناطق جنوبی استان فارس را از جمله خواسته‌ها و مطالبات مدیریت ارشد استان فارس برشمرد.
وی یادآور شد: تقویت صنایع فعال در این مناطق با توجه به قدرت اشتغالزایی آن‌ها تحولی در اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشت مردم ایجاد خواهد کرد.
سی و هشتمین طرح شیرین سازی آب دریا در دولت تدبیر و امید روز چهارشنبه اول اسفندماه جاری با حضور وزرای نیرو، اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت در شهرستان لامرد در جنوب استان فارس آغاز شد.
با اجرای این پروژه 15میلیون مترمکعب آب آشامیدنی، مصرف خانگی و همچنین صنایع موجود در شهرستان لامرد و مُهر تامین خواهد شد.
شهرستان‌های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 365 و 330 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.
ا. ب / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.