به گزارش ایرنا، سیده معصومه دستغیب چهارشنبه 1 اسفند ماه در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: بیان مسائل زنان و خانواده در این شورا برای پیشبرد امور در این حوزه مفید است.
وی ادامه داد: تا امروز 6 مصوبه حوزه زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی ارائه شده، برنامه‌های این شورا و طرح های مربوط به آن بیشتر در خصوص مباحث عمرانی است.
دستغیب همچنین با اشاره به آغاز طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه های غیررسمی شهر شیراز گفت: این طرح براساس تفاهم‌ نامه سه جانبه با سازمان فنی و حرفه ای، معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری و وزارت کشور آغاز شده است و هدف آن توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی است.
وی افزود: در استان فارس 17 دوره مهارتی تعریف شده است که از ابتدای اسفند ماه در هفت خانه محله همزمان با زادروز حضرت زهرا (س) آغاز خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: اداره کل زندان ها نیز می تواند در صورت تمایل افراد، از حضور استادان حاضر در این طرح ملی بهره مند شود؛ همچنین خانه خیرین و تمام تشکل‌های غیردولتی و خیریه‌هایی که زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش دارند، از حمایت این طرح برخوردار خواهند شد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این نشست عنوان کرد: باید بتوانیم ماهیت مردانه سیاست‌ها را در کشور تغییر دهیم. متأسفانه سیاست‌های ما در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی متاثر از نگاه مردانه است و این موضوع برای کل کشور، بانوان و از همه مهمتر برای آقایان هم مهم است.
محمد ابراهیم فروزانی اضافه کرد: دلیل این وضعیت باوجود تغییر و تحولات گسترده که به خصوص بعد از پیروزی انقلاب رخ داده است، تفکر ترس و بی اعتمادی درباره حضور زنان است که تبعات آن برای کشور بسیار سنگین خواهد بود؛ چرا که کشور ما در حوزه اقتصادی امروز بیش از پیش با کمبود سرمایه اجتماعی و همچنین کمبود سرمایه خلاق مواجه است که ناشی از بی اعتمادی فعالان اقتصادی اجتماعی است.
وی بیان کرد: حضور زنان در جامعه باعث ایجاد اعتماد خواهد شد و زمینه تحولات اجتماعی را فراهم خواهد کرد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ابراز داشت: حضور زنان در اجتماع به عنوان سوژه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در جامعه بسیار ضروری است.
فروزانی ابراز داشت: بخش اعظمی از اقتصاد مقاومتی و اقتصاد تاب آور به فعالیت بخش گردشگری و صنایع دستی مربوط است که به شدت به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد و این شاخصه نیز وابسته به فعالیت بانوان در این عرصه‌هاست و اگر هویتی در این حوزه تولید و بازتولید می‌شود وابسته به حضور زنان در این بخش‌هاست.
وی افزود: این مسئله می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله بخش‌های عشایری، روستایی و کلان‌شهری به‌صورتی سیستماتیک انجام شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.