نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای‌شهر با بیان اینکه خطر فساد و تبعیض که تا حدی در بعضی از ارکان شهرداری نهادینه شده نگران‌کننده است، گفت: انباشت تبعیض موجب یاس و ناامیدی و شکاف بین مدیران شهری می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی حاجتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مؤلفه‌های مدیریت، قدرت و ثروت هرکدام دارای پیچیدگی‌هایی است، اظهار داشت: وجود این سه مؤلفه در یک نهاد، نظارت بر آن را دشوار می‌کند از طرفی شهرداری در این شرایط اطلاعات را نیز به کندی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: ما پیش از تهران خواستیم که شهرداری حقوق کارکنان با جایگاه شغلی آنها را در سامانه تعارض منافع عمومی منتشر کند اما با فشار بر شورا یا بی‌میلی خود شورا این موضوع  به حاشیه رفت.

رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز گفت: در هیچ حوزه‌ای مردم نامحرم شهرداری و شورا نیستند و نباید اطلاعات کتمان شود؛ تعارض منافع نه چپ می‌شناسد، نه راست و باید مورد توجه قرار گیرد.

حاجتی تصریح کرد: فردای انتخابات و قدرت‌گیری سیاسی، عرصه‌هایی که برده شده به‌عنوان غنائم جنگی دیده می‌شود درحالی‌که یک نهاد متعلق به تمام مردم است. در این مورد ما با شورای قبلی اختلاف داشتیم و با برخی همکاران فعلی خودمان نیز اختلاف داریم و چنین نگاهی را نمی‌پذیریم و هرکسی که سرسختی کند ما با مدل دیگری با مردم صحبت می‌کنیم.

حاجتی ادامه داد: به‌طور مثال برای ملک یک فرد که دارای نفوذ است خلاف ضوابط کارش انجام می‌شود اما مجاور آن‌یک شهروند بی‌نوا که شرایط ضابطه‌ای دارد سال‌ها از حقش به دور می‌ماند.

حاجتی افزود: تضییع حقوق و انباشت تحقیر باعث ناامیدی و یأس در بین شهروندان می‌شود، اگر درهای اطلاعات را باز کنیم مؤلفه‌های تبعیض‌ساز به حاشیه می‌رود، اگر شهروند دسترسی به اطلاعات داشته باشد یک مدیر نمی‌تواند به خاطر رانت اطلاعاتی که دارد نسبت به ارائه خدمات عادلانه مقاومت کند.

وی خطاب به خبرنگاران تأکید کرد: رسانه‌ها هر جا کم‌کاری می‌بینند بی‌رحمانه به ما حمله کنید، دوگانه‌های تبعیض و فساد به آستانه انفجار رسیده و ممکن است در آینده کار دست ما بدهد.

وی ادامه داد: از کل بودجه سال‌جاری 17 تا 18 درصد از محل درآمد پایدار بوده، متأسفانه عمده درآمد شهرداری از تغییر کاربری و شهر فروشی است

حاجتی درباره تعدیل نیرو در شهرداری گفت: اگر براساس عملکرد حقوق و دستمزد محاسبه شود، آن موقع نیروهایی که کارایی کمی دارند مشخص می‌شوند و امکان تعدیل نیرو هم فراهم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.