به گزارش ایرنا، علی نقی لقمانی، یکشنبه در حاشیه جلسه شورای فنی استان فارس در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام ناظران فنی و مهندسان ناظر نیز به موجب ماده 33 و 34 قانون نظام مهندسی و بر اساس تعهدی که دارند موظفند که بر این امر نظارت کنند و اجازه استفاده از مصالح غیر استاندارد را به هیچ وجه ندهند.
وی ادامه داد: بر همین اساس، تمام واحدهای تولید استاندارد مصالح ساختمانی اعم از شن، ماسه، بتن آماده، بلوک های پلی استایرن و تیرچه فعال در استان شناسایی و ارزیابی شده اند و سازندگان و مردم می توانند نسبت به تهیه مصالح مورد نیاز خود از این واحدها اقدام کنند.
او اظهار داشت:علاوه بر نظارت مهندسان ناظر، افرادی نیز تحت عنوان سرتیم های نظارتی از سوی استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری ها بر عملکرد مهندسان ناظر و روند ساخت و سازها نظارت دارند تا این کار به بهترین شکل ممکن پیش رود.
لقمانی، ضمن تاکید بر لزوم فعالیت مهندسان و مجریان ذی صلاح در امر ساختمان سازی گفت: این حضور هم قانونی و هم ضروری است و اگر می بینیم که امروز ساختمان های ما در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله های بیش از 6 ریشتر هم مقاوم هستند و تلفات جانی ناشی از تخریب به صفر رسیده به دلیل حضور و فعالیت همین مهندسان و مجریان است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: بنابراین نه تنها از حضور این مهندسان در روند ساخت و ساز حمایت می کنیم بلکه خواستار توسعه و گسترش فعالیت آنها نیز هستیم.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.