به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس سید کمال پاک فطرت در جمع مدیران تعاونی های دهیاران استان گفت:اقتصادی بودن و ریسک پذیر بودن، شاخصه های مدیرعامل موفق در تعاونی هاست.
وی ادامه داد:امروزه درآمدزایی به روش های قبل نمی تواند موثر باشد و تا وقتی نگاه سنتی در این زمینه وجود داسته باشد نمی توان امیدی به تحول در روستاها داشت بنابراین بخش عمده کارها باید به سمت درآمدزایی های بزرگ برود.
پاک فطرت گفت:این مهم نیز به واسطه برنامه ریزی هدفمند و تدوین طرح های متناسب با اولویت روستاها امکان پذیر خواهد بود. مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با توجه به ناکارایی تعاونی ها در گذشته گفت: با بررسی های انجام شده معلوم شد که بخش عمده ای از این ناکارآمدی به عدم ساماندهی و نبود آموزش های لازم مربوط می شود و به همین دلیل نیز نظارت های کافی در حوزه منابع مالی و انسانی وجود نداشته است.
پاک فطرت ادامه داد:ابتدا شروع به حرکت کردیم و سپس به دنبال رفع ضعف ها رفتیم که این روند انچنان که باید کارگشا نبود بنابراین بایستی هرچه سریع تر نسبت به قانونمند کردن و ساماندهی تعاونی ها اقدام کنیم.
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری فارس گفت: نگاه دولت و شخص استاندار به مقوله معیشت و اقتصاد بسیار ویژه و شاخص است و دفتر کل امور روستایی هم به دنبال ارتقای معیشت روستاییان با شاخص های اقتصادی مطلوب است که می توان با استفاده از ظرفیت تعاونی های دهیاران نسبت به تحول در روستاها امیدوار بود چرا که اگر نتوانیم تعاونی هایمان را تقویت و حمایت کنیم بی شک هیچ اقدام موثری نمی توانیم در روستاها انجام دهیم.
پاک فطرت با استقبال از بیان مشکلات و نظرات دهیاران خواستار برنامه ریزی منسجم و هدفمند جهت ورود تعاونی های دهیاران به مقوله اقتصاد روستا شد و گفت: باید از تجربیات گذشته استفاده کرد و با فراخواندن افراد مجرب و توانمند که البته هزینه هم خواهد داشت، تعاونی های دهیاران را از حالت فعلی خارج کرد و از طریق اهکارهای قانونی به دنبال تقویت این بخش بود.
وی تعاونی ها را بازوان توانمند دهیاران در مقوله اقتصاد برشمرد و گفت: این استان ظرفیت های زیادی دارد که برخی از آنها در روستاها و در اختیار تعاونی هاست چرا که این تعاونی ها می توانند در بحث صادرات و واردات، بازارچه ها و صنایع دستی مشارکت کنند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.