به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر کامران باقری لنکرانی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : آمارها نشان می دهد که بیش از 60 میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد، پوشش اینترنت در کشور رشد بسیاری داشته و بسیاری از دارندگان اشتراک تلفن همراه از اینترنت گوشی ها استفاده می کنند از این رو پرداختن به سلامت همراه موضوعی مهم است.
رئیس سومین کنگره سلامت همراه، ادامه داد:بررسی چگونگی ارائه خدمات بیمار محور در سلامت همراه، ارتقای سلامت و سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه ، مخاطرات و چالش های سلامت همراه ، کاربرد فناوری های نوین در سلامت همراه و بررسی سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه از محورهای این کنگره است.

**نرم افزارها و کارآفرینی در سومین کنگره سلامت همراه
رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات علوم پزشکی و دبیر سومین کنگره سلامت همراه نیز گفت: یکی از کارهایی که به عنوان پیش نیاز سومین کنگره سلامت همراه انجام شد، برگزاری رویدادهایی در زمینه سلامت همراه است تا تیم های مختلف ایده ها و نرم افزارهایی را آماده کنند و در کنگره ارایه دهند و رویداد استارتاپ(ایده ها و کارآفرینی ) به عنوان یکی از بخش های جانبی این کنگره طراحی شد.
سید جلیل معصومی افزود: در این رویداد، افراد علاقه مند در قالب گروه های مختلف شامل دانشجویان و کارکنان دانشگاه و افراد عادی، دور هم جمع و در مدت یک هفته با تلاش مربیان برای اجرای کار راهنمایی و هدایت می شوند تا در نهایت ایده ها برای ارایه در بخش استارتاپ کنگره آماده شود و حامیانی برای ایده ها شناسایی شوند یا به مراکزی که می توانند این ایده ها را کامل کنند، معرفی و به محصول تبدیل شوند.
دبیر سومین کنگره سلامت همراه ادامه داد: در این رویداد از بین 10 تیم شرکت کننده، پنج تیم برتر از سوی داورانی شامل استادان،اعضای هیات علمی، تعدادی از مربیان و افراد فعال کشور که در حوزه استارتاپ فعالیت دارند، انتخاب می شوند تا پیش از برگزاری کنگره سلامت همراه روی ایده های خود کار کنند و در نهایت یک تیم به عنوان تیم برتر انتخاب و در آیین پایانی سومین کنگره سلامت همراه، تقدیر شود.

**تلاش برای گسترش فرهنگ استفاده از تکنولوژی و علم و دانش در حوزه سلامت
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیرازهم با اشاره به برگزاری کنگره سلامت همراه در شیراز گفت: یکی از مصادیق کاربرد فناوری، در حوزه سلامت است که در این زمینه نرم افزارهای کاربردی تولید شده می تواند در امر بهبود و ارتقای سلامت جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
علیرضا چوبینه افزود:اگر قرار است به سمت فناوری و کاربردهای آن در حوزه سلامت گام برداریم، برگزاری اینگونه کنگره ها می تواند تسهیل کننده راه باشد.
وی بیان کرد: کار کردن در زمینه تکنولوژی فناوری اطلاعات و کاربرد آن در بحث سلامت نیاز چندانی به سرمایه بالا ندارد، مانند تولید و تجهیزات پیچیده پزشکی نیست، زودبازده است و به سرعت می تواند به نتیجه برسد، اگر با توجه به تنگناهای اقتصادی موجود بتوانیم بخشی از توانمندی های موجود و کارهای فناورانه ای که انجام می شود را به این سمت هدایت کنیم می توانیم بسیار سریع تر به سوددهی و بازدهی مدنظر برسیم.
Mobile Health یا سلامت همراه، اصطلاحی است که برای برنامه های کاربردی که در زمینه طبابت و سلامت عمومی توسط دستگاه های ارتباطی همراه پشتیبانی می شوند، به کار می‏ رود.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.