به گزارش ایرنا، علی نقی لقمانی شنبه در همایش اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری های استان فارس در شیراز افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 851 پرونده در سطح کمیسیون های ماده 100 شهرداری های فارس ابلاغ شده که به جز یک هزار و 400 پرونده که در دست اقدام قرار دارد، کار بررسی سایر پرونده ها به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: 54 درصد از مجموع کل پرونده های ابلاغ شده مربوط به شهرداری کلانشهر شیراز است و 46 درصد نیز شهرداری سایر شهرهای استان است.
او اظهار داشت: امیدواریم که امروز در این همایش بتوانیم به یک وحدت رویه و ادبیات مشترک در تصویب آرای قانونی کمیسیون ماده 100 برسیم تا از ایجاد تبعیض و تضییع در صدور آرا جلوگیری شود.

** جرایم کمیسیون ماده 100 بازدارنده نیست
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس هم با اشاره به اینکه دبیرخانه کمییسیون ماده ١٠٠ باید نیروی محرکه این کمیسیون باشد گفت: با توجه به اهمیت موضوع، باید از افراد متخصص و متعهد در این کمیسیون استفاده شود.
احمد رحمانیان افزود: امروز ضرورت دارد که روند جمع آوری اطلاعات و بررسی پرونده های در کمیسیون ماده 100 از حالت سنتی به حالت الکترونیکی تغییر یابد.
او اظهار داشت: قطعا اتخاذ این روش و توسعه فرآیند فعالیت الکترونیکی در دبیرخانه کمیسیون ماده 100 تا حد زیادی از بروز فساد جلوگیری خواهد کرد.
رحمانیان، ضمن تاکید بر لزوم به روز رسانی قانون شهرداری ها افزود: در شرایط فعلی، جرایم کمیسیون ماده 100 چندان که باید بازدارنده نیست و 75 تا 80 درصد آرا به جریمه نقدی منتهی می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ادامه داد: به نظر می رسد که این رویه باعث شده جریمه به یک راهکار برای قانونی کردن ساخت و سازهای غیر مجاز تبدیل شود.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.