به گزارش ایرنا، دبیر علمی همایش ادبیات معاصر ایران، جمعه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت شناخت جریان‌های ادبی معاصر در 2 حوزه داستان و شعر، بیان داشت: گرد هم آیی سرآمدان، کاوشگران و هنرمندان این عرصه و تبیین تاثیر آن در روزگاران معاصر، هدف اصلی همایش ملی ادبیات معاصر ایران است.
کوروش کمالی سروستانی افزود: این همایش در قالب سه نشست علمی برگزار می‌شود و افزون بر چهره‌های شاخص ادبیات داستانی و شعر معاصر استان فارس، استادان دانشگاه الزهرا تهران، دانشگاه شیراز، موسسه آموزش عالی حافظ، شاعران، نویسندگان و فعالان ادبی انجمن‌ها به کنکاش ادبیات معاصر از دهه 60 تا 90 خواهند پرداخت.
وی اظهار داشت: در نشست علمی اول، جریان‌شناسی داستان فارس، جریان‌شناسی رمان پس از انقلاب، داستان پیشا انقلاب و پسا انقلاب، دیروز و امروز ادب فارسی توسط استادان این رشته بررسی خواهد شد.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس افزود: در نشست علمی دوم، گسست‌ها و پیوست‌ها در شعر ایران (دهه‌های 1390- 1360)، شخصیت‌شناسی 'شمس' و 'مولوی' در غزل شاعران جوان، تاثیر حماسه‌های تاریخی بر شعر انقلاب اسلامی، نقد جامعه‌شناسی رمان 'پنجشنبه فیروزه‌ای' با رویکرد ساخت‌گرایی تکوینی لوسین گلدمن ارایه خواهد شد.
کمالی سروستانی اضافه کرد: نشست علمی سوم این همایش به گستره پیام در ادبیات کودک، دستاوردهای ادبی انجوی شیرازی، شعر کوتاه معاصر، تصویرگری زنان در داستان‌های کوتاه ابوتراب خسروی، ایستایی و پویایی تصاویر در شعر شاملو، 'نظریه ترجمه در آثار بیژن الهی، پیرامون نگاهی به داستان کوتاه 'لاله' از منظر نشانه‌شناسی، دوستی‌ پژوهی در اندیشه شاعرانه بیژن جلالی و شناخت شناسی ادبیات معاصر اختصاص دارد.
این همایش که با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس و انجمن فرهنگ و ادب شیراز برگزار می‌شود از ساعت 9 صبح روز بیست و هشتم بهمن ماه در 2 نوبت صبح و عصر ادامه خواهد یافت.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.