به گزارش ایرنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه بیست و ششم بهمن ماه شیراز با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن‌ماه افزود: عظمت مردمی نشان داد ما در حفظ انقلاب خود مصر هستیم و با اراده‌ای که دشمنان اسلام را خُرد خواهد کرد، ایستاده‌ایم.
وی با بیان اینکه دشمنان منتظر کمی و کاستی‌ها در جمهوری اسلامی هستند، اظهار داشت: حرکت مردم در 22 بهمن‌ماه نشان داد، آنان مصلحت امروز کشور و جامعه را خوب می‌شناسند و احساساتی نمی‌شوند.

**اجرای سرفصل‌های بیانیه رهبر معظم انقلاب ضروری است
امام جمعه شیراز هفت سرفصل رهبری را در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: این سرفصل‌ها می خواهد راهبرد یک حرکت چهل ساله باشد و همگان باید در باره تمام اینها بیندیشند نه اینکه صرفا مطالبه کنند.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: راهبرد دادن تنها کار رهبر است و ما باید در حد توان خود این راهبرد‌ها را عملیاتی کنیم و هرکس مکلف است با خودسازی دنبال این قضیه برود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ارتباط عدالت با تقوا بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر مساله عدالت تاکید بسیار کرده اند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: عدالت فردی و اجتماعی در کنار یکدیگر اهمیت می‌یابد و این مهم در پیام نورانی رهبری به نحوی زیبا جلوه کرده است و فعالان اجتماعی و سیاسی هم باید این پیام را مطالعه کنند.
آیت الله دژکام با بیان اینکه اجرای نادرست عدالت موجب بروز برخی از مسایل و ناراحتی ها شده است، گفت: عدالت و مبارزه با فساد بنا بر فرموده رهبری با هم ملازمت دارد و فساد امروز در ابعاد اقتصادی سیاسی و اخلاقی وجود دارد و رفع آن برنامه می‌خواهد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: امروز در گام دوم انقلاب هستیم و تکرار یک شعار در این برهه زمانی جایز نیست، بلکه زمان عمل رسیده است.

**اقدام تروریستی علیه پاسداران انقلاب اسلامی حرکتی کور بود
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به شهادت مظلومانه پاسداران در مرز‌های شرقی کشور، گفت: این اقدام حرکت کور مبتنی بر جهالت و تعصب است.
وی اضافه کرد: باید از زحمات چهل ساله پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد چراکه آنان شهید دادند تا انقلاب بماند و چهلمین سالگرد این انقلاب با خون عده‌ای از پاسداران آبیاری شد.
آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه نسل جوان باید ادامه دهنده مسیر انقلاب و منطق شهدا باشند، گفت: از نگاه شهید، شهادت سعادت است و تاسف ما به دلیل محرومیت از خدمات آن شهداست و همین منطق بود که جلوی دشمن ایستاد.
امام جمعه شیراز بیان کرد: شهادت پیروزی است، پیروزی خون بر شمشیر و تا زمانی که تفکر شهادت‌طلبانه در جامعه ما هست، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی، همچنین با اشاره بریده شدن سر کودکی شیعه در مدینه گفت: این مساله نشان‌دهنده مظلومیت شیعیان اهل بیت (ع) است و هرچه آل سعود بخواهد پرده بر این رسوایی بپوشاند، این روسیاهی و ننگ با این تبلیغات ضد اهل بیت برای او تا روز قیامت می‌ماند.
در حمله تروریستی چهارشنبه شب (بیست و چهارم بهمن 97) به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان 27 تن به شهادت رسیدند و 13تن دیگر مجروح شدند. گروهک تروریستی موسوم به 'جیش العدل' مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

**نقطه آغاز فساد خوردن لقمه حرام است
آیت‌الله دژکام با تاکید بر این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند همه باید بدانند طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است، بیان کرد: نقطه آغاز فساد، خوردن لقمه حرام است و از همین رو پرهیز از حرص ضروری است.
وی تاکید کرد: لقمه حرام، مزاحم خوبی‌ها و ارزش‌ها در انقلاب اسلامی شده است و همین امر باعث شده که امروز عده ای لقمه حرام می‌خورند و عده‌ای چیزی ندارند بخورند.
آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در نمازهای جمعه نباید فقط تحلیل سیاسی ارایه شود، افزود: کمک‌ خواستن از خدا ویژگی نماز جمعه است، چرا که نماز جمعه جایگاه ذکر و موعظه است.
امام جمعه شیراز بیان داشت: تصور از نماز جمعه تصور دقیقی نیست، اینکه نماز جمعه مرکز بحث سیاسی خشک بدون توجه به معنویت و اخلاق شود، مطلوب نیست و انقلاب ما با این نمی سازد،‌ همچنین بی‌توجهی به بحث‌های سیاسی اقتصادی هم با دین ما ارتباط ندارد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.