به گزارش ایرنا، محسن رشید فرخی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته که به طور همزمان با سه نمایشگاه تخصصی دیگر در شیراز آغاز به کار کرد، افزود: باید حجم تولیدات در واحد سطح افزایش یابد و امکان فروش محصولات به صورت خام نیز از بین برود تا شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در تولید و فرآوری خرما باشیم.
وی اظهار داشت: برپایی نخستین نمایشگاه بین المللی خرما در شیراز می تواند با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به افزایش تولید این محصول در کشور منجر شود.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: اگر امروز در کشور شاهد رشد اقتصادی در حوزه خرما هستیم صنعت، بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گرفته‌اند و خدماتی برای این حوزه انجام داده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه ها باید در کشور نهادینه شود و نباید برخی تنها به فکر دریافت یارانه های دولتی باشند.
رشید فرخی گفت: اگر مبالغی که در قالب یارانه به افراد پرداخت می شود به صنعت تزریق شود، شاهد خواهیم بود که صنعت توسعه می یابد و مشکل اشتغال در کشور حل می شود.
وی در ادامه با بیان این که نمایشگاه ها پیشقراول توسعه کشور هستند، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در هر کشوری نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن کشور است و تبادل فکر و اندیشه و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از جمله دستاوردهای نمایشگاه ها است.
نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته شامگاه سه شنبه در آیینی در شیراز آغاز به کار کرد.
همزمان با این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه شیلات، آبزیان، ماهی های تزئینی و صنایع وابسته، پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف و هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، چاپ، بسته‌بندی، بازاریابی و رسانه تا 27 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های استان فارس برپا شده است.
ع.پ / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.