محسن خباز، جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: این آمار مربوط به فروش اینترنتی در کل مجموعه‌هاست و آمار گیشه هنوز وصول نشده است از همین رو پیش‌بینی می‌شود با افزوده‌ شدن سه فیلم جدید و نیز نمایش های فوق‌العاده، در روز‌های پایانی جشنواره، این آمار به میزان شایان توجهی تغییر کند.

**سه فیلم دیگر بر بال سیمرغ به شیراز می‌رسد
وی اظهار داشت: همچنین سه فیلم دیگر به سبد نمایش جشنواره شیراز اضافه خواهد شد.
خباز بیان کرد: در سه روز پایانی جشنواره فیلم فجر، سه فیلم 23 نفر، ایده اصلی و معکوس در جدول پخش فیلم‌ها جای خواهد گرفت.
او گفت: فیلم 23نفر به دلیل استقبال مردمی، ایده اصلی به پیشنهاد هیات انتخاب و معکوس نیز از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم به فهرست جشنواره فیلم فجر شیراز افزوده می‌شود و بر این اساس مجموع تعداد فیلم‌های اکران ‌شده در شیراز به 25 عنوان می‌رسد.
وی، در مورد محدودیت در نمایش فیلم 'متری شش و نیم' بیان داشت: شرایط پخش این فیلم از طرف دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فجر در تهران با محدودیت برای استان‌ها مواجه شده است در حالیکه این فیلم هم‌ اکنون در تهران در حال پخش است و این مساله مصداق بارز تبعیض است‌ از همین رو همچنان برای نمایش آن در حال رایزنی هستیم.
مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز تاکید کرد: نمایش فیلم متری شش و نیم، خواسته و مطالبه سینما‌ دوستان شیرازی است و این موضوع از دید دبیرخانه این جشنواره پنهان نمانده است.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه جشنواره شیراز با حضور هنرمندان و نمایش فیلم در ساعت 18 روز بیست و سوم بهمن ماه در لابی هنرشهر آفتاب برگزار می‌شود.
خباز، در مورد چرایی جایگزینی مراسم افتتاحیه با اختتامیه نیز بیان کرد: پیش از این قرار بود با برگزاری افتتاحیه به استقبال جشنواره فیلم فجر برویم اما عوامل هیچیک از فیلم‌ها با وجود قول‌های مساعدی که داده‌ بودند، موفق به حضور در شیراز نشدند.
او گفت: اما این عدم حضور را به فال نیک گرفتیم و تصمیم بر آن شد که اختتامیه‌ای برگزار کنیم که در آن نتیجه آرای مردمی در مورد برترین فیلم جشنواره اطلاع رسانی و از عوامل رسانه ای فعال در این عرصه نیز قدردانی شود.

** پنج فیلم برتر جشنواره از نگاه مخاطبان جشنواره فجر شیراز
مدیر اجرایی همجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز در باره آخرین فیلم‌های برگزیده از نگاه مردم شیراز نیز اظهار داشت: متری شش و نیم، سرخپوست، ناگهان درخت، جاندار و شبی که ماه کامل شد، بدون ترتیب، تاکنون برترین فیلم‌ها از نگاه مردم بوده‌اند.
خباز اضافه کرد: در روز‌های آینده دستکم هشت اکران و حداکثر 12 نمایش فوق العاده در شیراز پیش پیش بینی می‌شود. وی، با اشاره به پخش آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در لابی هنر شهر آفتاب شیراز گفت: در صورتی که این برنامه از طریق صدا و سیما پخش شود، مخاطبان می‌توانند در کنار یکدیگر این مراسم را مشاهده کنند.
جشنواره فیلم فجر شیراز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روزهای جمعه و شنبه تعطیل است و روزهای بیست و یکم و بیست و دوم بهمن ماه فعالیت خود را از سر می گیرد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.