به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در آیین کلنگ زنی قطعه سوم محور جهرم - لار که با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جهرم انجام شد، اظهار داشت: فعالیت های نظام در این چهار دهه موجب تحول و توسعه قابل توجهی در حوزه های گوناگون شده است.
استاندار فارس که در سفر امروز خود (هجدهم بهمن) به شهرستان جهرم، چندین پروژه دیگر را کلنگ زنی کرده بود بیان کرد: هم اینک بیش از 120 میلیارد تومان طرح عمرانی در این شهرستان در دست افتتاح است.

**بخش خصوصی رقیب دولت نیست
رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: باید از ظرفیت های بخش خصوصی به بهترین شیوه بهره گیریم، این بخش را تکریم و فعالان این حوزه را ترغیب به سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی کنیم.
محمدرضا رضایی کوچی افزود: باید برخی از دیدگاه ها و نحوه گفت و گوی مدیران با بخش خصوصی تغییر کند و به این موضوع نیز اهتمام داشته باشیم که این بخش رقیب دولت نیست.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمینه اشتغال در بخش دولتی محدود است، با حمایت و تشویق بخش خصوصی می توان این بخش را راغب به سرمایه گذاری در عرصه های مختلف و به تبع آن ایجاد اشتغال کرد.

** قطعه اول محور جهرم - لار امسال افتتاح می شود
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم هم در این مراسم در مورد طرح عمرانی یاد شده گفت: قطعه اول محور جهرم - لار به طول 15کیلومتر با اعتبار 200 میلیارد ریال، هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال 10کیلومتر آن آسفالت می شود و زیر بار ترافیک می رود.
علیرضا صحراییان بیان کرد: قطعه‌ دوم این محور نیز به طول 25 کیلومتر، با 21 درصد پیشرفت فیزیکی و 40 میلیارد اعتبار در حال ساخت است.
وی افزود: طول قطعه‌ سوم، باند دوم محور جهرم- لار که امروز (پنجشنبه) آغاز شده 13 کیلومتر است و اعتباری بیش از 340میلیارد ریال برای آن هزینه خواهد شد.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم ادامه داد: بزرگراه جهرم - لار به طول 157 کیلومتر نیز در حال ساخت است که 55 کیلومتر از این محور در محدوده‌ شهرستان جهرم است و فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده است.
صحراییان اضافه کرد: این بزرگراه یکی از محورهای 10‌ گانه‌ ترانزیتی است و بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور به شمار آید.
در ادامه این آیین، با حضور استاندار فارس، مجتمع خدماتی رفاهی برساد در کیلومتر 10 جاده جهرم - لار با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی بخش خصوصی کلنگ زنی شد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.