مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس تاکید کرد که عمده بنزین یورو از اصفهان تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر بنی کریمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه ‌۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در استان مصرف می شود؛ یادآور شد: در این خصوص نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته ایم که نسبت به متوسط مصرف کشور ۲ درصد کمتراست.

وی افزود: همچنین مصرف روزانه نفت و گاز در استان بیش از ۵ میلیون و یکصد هزار لیتر است که رشد ۵ درصدی داشته است.

به گفته بنی کریمی مصارف خانگی در بخش نفت و گاز تقریبا صفر است و در بخش کشاورزی ۱/۶ (یک و شش دهم) درصد کاهش مصرف داشته ایم.

بنی کریمی با اشاره به حجم بالای تامین فرآورده ها از مبادی خارج استان، گفت: با این وضع مبادی مختلف تامین شرایط ایمن سوخت رسانی به خطر می افتد و به همین دلیل تفاهم نامه ای در حال امضا است که انبار نفت شیراز را به راه آهن متصل، و فرآورده های توزیعی را ایمن کنیم.

به گفته وی بالا بردن ظرفیت ذخیره در انبار نفت بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون ذخیره سازی صورت گرفته و درحال حاضر ۲۶۰ میلیون لیتر در ۴ انبار ذخیره نفت استان است. 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به ۲۷۱ نقطه عرضه و هزار و ۱۰۰ ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی در استان، افزود: ۱۲۷ باب جایگاه عرضه سی ان جی برای سوخت‌رسانی و ۲۷۱ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی داریم که ۵۴ جایگاه در حال احداث و ۱۱۷ جایگاه در حال بررسی است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ نقطه سی ان جی اولویت بندی شده و ۴ مرکز سوخت‌رسانی هوایی در شهرهای شیراز، جهرم، لار و لامرد عمده امکانات در اختیار است. 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس با اشاره به در نظر گرفتن مجتمع‌های خدماتی ممتاز و درجه یک در مجوزهای جدید ابراز کرد: طی دو سال آینده فضاهای جایگاه‌ها تغییر و با کیفیت‌تر شده و همچنین ۳۵ نقطه از جایگاه‌ها تحت پوشش شرکت منطقه فارس برند هستند‌

وی با بیان اینکه در سطح استان و شهر شیراز بنزین توزیعی یورو است که عمده آن از اصفهان تامین می‌شود، یادآور شد: روزانه ۱میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در شیراز توزیع می‌شود که بیش از این نیاز است و تا پایان سال تامین می‌شود.

بنی کریمی افزود: نفت و گاز شهرستان شیراز تحت پوشش یورو است و هم اکنون ۱۴ نقطه در سطح استان و جاده‌های مواصلاتی نفت و گاز یورو توزیع می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس درباره آزاد راه شیراز گفت: از ۶ ماه پیش در شرکت آزادراه‌های فارس ۶ نقطه برای مکان یابی مجتمع خدمات رفاهی تعیین شد.

بنی کریمی از اجرای طرح کاهش هدایت، انتقال و بازیافت بنزین درجایگاه، انبار و نفتکش‌ها خبرداد که در حال حاضر اکثر جایگاه ها به فاز اول این طرح تجهیز شده‌اند. 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به تشکیل کارگروه فرعی مبارزه با عرضه خارج از شبکه و قاچاق توسط کمیسیون برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق استان گفت: با برگزاری ۳۹ جلسه هزار و ۱۸۰ پرونده تخلف تا پایان دی‌ماه تشکیل شده که سال گذشته ۲۷۳ پرونده بوده است.

به گفته بنی کریمی این میزان پرونده ۱۹ میلیارد ریال بوده که سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال بوده و ۸۰ درصد رشد داشته است. امسال ۱۰۰ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌ایم و همچنین هزار و ۷۲۶ کارت سوخت نفت و گاز مسدود شده که عمدتا کارت‌های اجاره‌ای و به‌صورت سوء‌استفاده بوده است. 

بنی کریمی افزود: همچنین از صدور بارنامه‌های صوری جلوگیری شده و ۲ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه کارت سوخت‌های غیرقانونی است‌.

وی با بیان اینکه در  ۱۰ ماه امسال یک‌میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده اضافه کرد: از این‌میزان کشفیات نفت سفید ۴۷ هزار تن و نفت و گاز ۹۹۰ هزار لیتر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.