به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، چهارشنبه در ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و در آیین افتتاح این طرح ها گفت: برای نخستین بار است که با استفاده از توان بخش خصوصی، پروژه‌های زیست‌ محیطی در این شهر به بهره‌برداری می رسد.
روح‌الله خوشبخت افزود: یکی از این طرح ها، کارخانه بازیافت پلاستیک (PET) است که بیش از 30 میلیارد ریال برای آن صرف شده و هدف از راه اندازی آن بازیافت بطری‌های پلاستیکی جمع‌آوری ‌شده است.
او بیان کرد: ظرفیت تولید روزانه این کارخانه 12هزار کیلوگرم است و مواد تولیدی بازیافتی آن در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ادامه داد: پروژه عایق‌بندی سلول دفن مهندسی و بهداشتی پسماند با بیش از 17میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار، فازم چهارم محوطه‌ سازی بیوکمپوست با افزون بر 2 میلیارد و 620 میلیون ریال اعتبار نیز از جمله این طرح هاست.
خوشبخت بیان کرد: فاز چهارم حصارکشی سایت دفن برمشور با 2 میلیارد و 60 میلیون ریال هزینه و همچنین احداث دیوار بتنی و حوضچه شیرابه کارخانه تفکیک زباله با هفت میلیارد و 130میلیون ریال در زمره این پروژه ها به شمار می آید.
او گفت: احداث ساختمان آتش ‌نشانی و تاسیسات فردی در سایت دفن زباله شیراز در منطقه برمشور نیز یکی دیگر از این پروژه ها محسوب می شود.
خوشبخت افزود: هدف از اجرای این پروژه، افزایش سرعت عمل اطفای آتش‌سوزی‌های احتمالی در محل دفن پسماند، کاهش خسارت‌های مربوطه و همچنین افزایش سطح رفاهی و بهداشت عمومی کارکنان فعال در این حوزه است.
وی بیان داشت: این پروژه که با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و 480 میلیون ریال به بهره برداری رسید شامل، یک ساختمان آتش‌نشانی و پارکینگ برای 2 دستگاه کامیون آتش‌نشانی، 2 منبع هوایی 10 هزار لیتری آب، پارکینگ، حمام و سرویس بهداشتی برای کارکنان فعال در کارخانه تفکیک زباله و همچنین یک ساختمان نگهبانی است.
سایت دفن زباله شیراز در منطقه برمشور در 18 کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.